regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

ZOBACZ POMPOWTRYSK | POMPOWTRYSKIWACZE CENA NAPRAWY

Pompowtryskiwacze to inaczej indywidualne pompy wtryskowe przypisane dla każdego cylindra silnika. Moment wtrysku sterowany jest elektronicznie poprzez odpowiednie wysterowanie zaworów elektromagnetycznych lub piezoelektrycznych. Utworzenie wysokiego ciśnienia jest możliwe właśnie poprzez wysterowanie zaworem elektromagnetycznym. Przemieszczający się tłok wewnątrz pompowtryskiwacza generuje odpowiednio duże ciśnienie. Przekroczenie siły ugięcia sprężyny powoduje wtrysk paliwa w układach PDE/UIS, natomiast w układach PPD – na skutek wysterowania piezoelementów. Pompowtryskiwacze napędzane są od wałka rozrządu, często poprzez element pośredni – dźwignię wahliwą.

Napęd, budowa, przekrój, zasada działania pompowtryskiwacza elektromagnetycznego Bosch:

budowa pompowtryskiwacza

Pompowtrysk w fazie napełniania paliwem:

pompowtrysk

Wtrysk paliwa przez pompowtrysk:

wtrysk paliwa

Rozpylacze pompowtryskiwaczy z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego pracują pod ogromnym ciśnieniem, sięgającym nawet 2050 barów (PDE) i 2200 barów (PPD). Ich produkcja jest bardzo precyzyjna i cena oryginalnych części nie jest zbyt niska, ale podczas naprawy warto je używać niż zastępować tańszymi zamiennikami. Maksymalne odchyłki kształtu: iglicy i rozpylacza nie mogą przekraczać 0,001 mm, zaś całkowity luz prowadzenia igły rozpylacza – 0,002 mm. Jeżeli przyrównać te wielkości do grubości ludzkiego włosa (0,06 mm), zauważyć można, że jest on 30 razy grubszy niż luz pomiędzy igłą a korpusem rozpylacza. Dopiero teraz zauważyć można, jak istotną kwestią jest jakość paliwa, które tankujemy. Musi być ono najwyższej jakości aby zapewnić prawidłową pracę tych układów. Pompowtryskiwacz generuje wysokie ciśnienie wtrysku pod obciążeniem nawet 2050 barów (elektromagnetyczne PDE) i 2200 barów (piezoelektryczne PPD). W zależności od wersji pompowtryskiwacza, jego charakterystyki oraz wysterowania są odmienne. Dawka oraz początek wtrysku regulowana jest elektronicznie poprzez sterownik EDC, zasilający cewkę elektromagnetyczną pompowtryskiwacza.



Krzywka i tłoczek pompowtryskiwacza podczas pracy:

tłoczek pompowtryskiwacza

Niektóre wersje systemu UIS (PDE) produkcji Bosch, posiadają współosiowy wtryskiwacz typu Vario. Względem tradycyjnego wtryskiwacza, różni się on liczbą, rozmieszczeniem, średnicą oraz kształtem otworów wtryskowych. Zawór elektromagnetyczny steruje dwiema współosiowymi iglicami wtryskiwacza, które otwierają dwa szeregi otworów wtryskiwacza. Szereg pierwszy (niski przepływ paliwa) dostarcza niewielką dawkę paliwa na początku procesu spalania (wtrysk wstępny). Po dołączeniu drugiego szeregu otworów wtryskiwacza, wtryskiwana jest większa dawka paliwa. Pompowtrysk firmy Bosch trzeciej generacji, posiadają dwa zawory magnetyczne zamiast jednego, co pozwala na realizację nawet pięciu wtrysków na jeden cykl pracy silnika!



dawki wtrysku

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów