regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Jak ustawić pompowtryski - Proces regulacji i ustawienie

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Pompowtryskiwacze, to alternatywa dla wszechobecnego dziś układu zasilania, typu common rail. Mimo, że nieprodukowane już od lat, posiadają zalety, których nawet najnowocześniejszy common rail, może im zazdrościć. Pompowtryski swoją niezwykłość kryją w prostocie koncepcji i precyzyjnej budowie. Rodzi się w tym momencie pytanie czy po wymontowaniu trzeba regulować pompowtryskiwacze? Jak po regeneracji odpowiednio ustawić pompowtryski?


Jak ustawić pompowtryskiJak ustawić pompowtryski


Bardzo istotną kwestią, dla właściwej pracy pompowtryskiwaczy, jest odpowiednie ich ustawienie. Ze względu na fakt, że podzespół ten jest w większym stopniu mechaniczny, niż elektroniczny, stąd też, jego ustawienie, może odbyć się bez udziału komputera. Budowa silnika wyposażonego w pompowtryskiwacze jest specyficzna, ponieważ konieczne jest wykorzystanie wałka rozrządu, który pompowtryskiwacze napędza. Aby poprawnie zainstalować w silniku pompowtryskiwacze należy zdemontować wałek rozrządu i usunąć z gniazda pompowtryskiwacz, który szwankuje. Inaczej, niż w przypadku common rail, gdzie wszystkie wtryskiwacze zasilane są z jednego zbiornika, w którym akumulują się opiłki pompy i wskazane jest wymienianie wszystkich jednocześnie, zasilanie pompowtryskiwacza paliwem odbywa się indywidualnie dla każdego. Pompowtryskiwacze wymontowujemy ręcznie, ewentualnie przy użyciu przygotowanego do tego ściągacza. Nie należy ciągnąć za sekcję tłoczącą pompowtrysku ani używać innych, niż wymienione narządzi, aby nie uszkodzić wtryskiwacza albo, co gorsza, gniazda jego instalacji. Gniazdo osuszamy i czyścimy. Jest to bardzo ważne, ponieważ środowisko pracy silnika nie toleruje zanieczyszczeń. Następnie osadzamy pompowtrysk w gnieździe. Musi być on pod kątem prostym do głowicy silnika i musi się znajdować w odpowiedniej odległości od krawędzi bloku. Nazywamy tą odległość wymiarem A, który wynosi od 65 mm do 333 mm i jest oczywiście inny dla każdego cylindra. Mierzy się go od zaokrąglonej części tłoczącej pompowtryskiwacza do krawędzi bloku silnika. Gniazdo pompowtryskiwacza i sam podzespół są doskonale do siebie dopasowane i nie powinno sprawić trudności jego odpowiednie zainstalowanie, lecz w razie ewentualnych problemów można spróbować użyć oleju silnikowego, który najlepiej spełnia funkcje lubrykatora i jest neutralny w środowisku pracy silnika.

Jak ustawić pompowtryski - Proces regulacji i ustawienieJak ustawić pompowtryski - Proces regulacji i ustawienie


Następnie trzeba zainstalować na powrót wał rozrządu i tu rozpoczyna się najtrudniejsza część ustawienia pompowtrysków, ponieważ właśnie po instalacji walu rozrządu należy ustawić napięcie paska zębatego i nacisk dźwigienki, inaczej zwany również skokiem pompowtryskiwacza. Ustawia się to przy pomocy czujnika zegarowego instalowanego na walku rozrządu i ustawienie samego walu w pozycje maksymalnego nacisku przy jednoczesnym GMP tłoka. Śruby regulacyjne torx lub imbus dokręca się do oporu, a następnie luzuje o pół obrotu (180 stopni). Choć nie jest to regułą, a zdania na ten temat są podzielone, jest to najczęściej stosowany sposób wstępnego ustawienia pompowtryskiwaczy, ale profesjonalne ustawienie wymaga jeszcze odpowiedniego dostrojenia z indywidualną pracą każdego tłoka. Równie istotnym jest ustawienie BIP, czyli momentu rozpoczęcia wtrysku. Regulacja momentu rozpoczęcia wtrysku również odbywa się mechanicznie za pomocą napięcia napinacza paska. Luźny pasek rozrządu często jest przyczyna niewłaściwej pracy pompowtryskiwaczy a przez to do zmniejszenia ich żywotności i powstawania usterek.
Warto wiedzieć, że prawie wszystkie pompowtryski poddają się regeneracji, a ze względu na fakt, że ich cena nie należy do najtańszych (jest to jeden z droższych podzespołów w samochodzie), możliwość regeneracji jest doskonałą alternatywą dla ich wymiany.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów