regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Jak ustawić pompowtryski - Proces regulacji i ustawienie

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Schyłek ubiegłego stulecia wprowadził na rynku motoryzacyjnym, w sektorze silników samozapłonowych, prawdziwą rewolucję. W 1997 roku Fiat zaprezentował swojego Common Raila, a VW, pompowtryskiwacze. Początkowo wydawało się, że przed pompowtryskiwaczami szykuje się świetlana przyszłość i długa historia, jednak zaledwie dekada sprawiła, że z tym układem zasilania silnika diesla, przyszło nam się pożegnać. Koniec produkcji pompowtryskiwaczy, mimo, że niezawodnych i żywotnych, był bezpośrednio związany z wprowadzeniem bardzo rygorystycznych norm środowiskowych emisji spalin, którym sprostać volkswagenowski pompowtrysk nie miał szans.


Montaż PompowtryskiwaczyMontaż Pompowtryskiwaczy


Nie brak jednak, na polskich drogach, aut wciąż wyposażonych w pompowtryskiwacze, zasilające silnik olejem napędowym. Mimo, że usterki związane z pompowtryskami, są rzadkością, mimo wszystko się zdarzają. Żywotność pompowtryskiwaczy producent przewidział na około 150 tysięcy kilometrów. Są oczywiście podzespoły z dużo większym stażem, które nie noszą nawet znamion zużycia, ale wyeksploatowanie pojawia się z czasem i pojawia się konieczność, aby temu zaradzić. Oczywiście pompowtryskiwacze, szczególnie poniżej 4 generacji, wyposażonej w sterowanie piezoelektryczne, którego się nie wymienia, poddają się regeneracji w pełni, a dzięki najnowszej technologii, zakłady takie jak nasz, potrafią przywrócić podzespołom fabryczne osiągi, z tzw. Pierwszego montażu. Regeneracja pompowtrysków obejmuje ich czyszczenie, wymiany zestawów naprawczych uszczelnień, dyszy i zaworów. Jednak ze względu na ilość zamówień, które realizujemy za pośrednictwem kurierów i nie instalujemy zregenerowanych podzespołów na miejscu, warto wiedzieć jak powinien przebiegać prawidłowy montaż pompowtryskiwaczy.


Starsze typy pompowtryskiwaczy montuje się w bloku silnika przy uwzględnieniu, tak zwanego, wymiaru A. Oznacza on odległość zwieńczenia pompowtryskiwacza, od krawędzi głowicy silnika. Jak łatwo się domyślić, każdy wymiar dla danego pompowtrysku jest inny i wynosi od 65 do 333 mm. Dokładne dane są dostępne w specyfikacji każdego silnika i ustawia się je w oparciu o model silnika, właśnie. Gniazda pompowtryskiwaczy w silniku podczas instalacji, muszą być idealnie czyste i osuszone. Dokładność, jakiej wymaga układ do sprawnego funkcjonowania, powinna gwarantować idealne dopasowanie pompowtrysku do gniazda, jednak w razie ewentualnych problemów z odpowiednim umieszczeniem podzespołu w gnieździe, można skorzystać z oleju silnikowego jako lubrykatora, który ułatwi nam montaż. Warto wiedzieć, że podczas tej instalacji kategorycznie odradza się wykorzystanie narzędzi punkcji kinetycznej, jak na przykład młotka. Analogicznie, niewskazane jest wykorzystanie narzędzi innych, niż przystosowany do tego ściągacz, w demontażu. Uszkodzić precyzyjne urządzenie, jakim jest pompowtryskiwacz, jest bardzo łatwo, a kto spotkał się już z usterkami układu zasilania silnika, wie, że nowe pompowtryskiwacze, to spory wydatek.

Montaż Pompowtryskiwaczy - PrzebiegMontaż Pompowtryskiwaczy - Przebieg


Po umieszczeniu pompowtryskiwaczy w gniazdach, istotne jest, aby odpowiednio je ustawić. Zagwarantuje nam to ergonomię eksploatacji i przyjemność z jazdy, a silnikowi umożliwi sprawne funkcjonowanie. Odbywa się to za pomocą ustawienia skoku pompowtryskiwacza oraz odpowiedniego momentu rozpoczęcia wtrysku. Ustawienie tych parametrów jest mechaniczne i odbywa się za pomocą napięcia dźwigienki popychacza, poprzez odpowiednie dokręcenie i poluzowanie śrub regulacyjnych w pompowtrysku przy jednoczesnym ustawieniu wału rozrządu w górnej martwej pozycji tłoka. Po skontrowaniu przeciwnakrętkami proces jest właściwie zakończony. Pozostaje ewentualne wprowadzenie poprawek w oparciu o charakter i kulturę pracy silnika. Takich kosmetycznych poprawek i odpowiedniego strojenia silnika podjąć się mogą tylko doświadczeni mechanicy, z wprawionym uchem. Kwestię BIP, czyli momentu rozpoczęcia wtrysku, reguluje się za pomocą napinacza paska rozrządu, tak by prędkość obrotowa i ustawienie wału odpowiadało pracy silnika i pompowtrysków.
Po zamontowaniu pompowtrysków i wału, montujemy na powrót pokrywę silnika i montaż pompowtryskiwaczy, możemy uznać za zakończony. Podobnych usług świadczymy miesięcznie, minimum, kilkanaście, stąd też serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta, który z przyjemnością udzieli wszelkich porad technicznych i doradzi, we wszystkich wątpliwościach, bądź przyjmie zamówienie na podzespoły, z którymi nie możecie poradzić sobie Państwo samodzielnie.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów