regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Sprawdzenie Pompowtryskiwaczy - Ile kosztuje profesjonalne sprawdzenie pompowtrysków ?

Sprawdzanie i regenerowanie pompowtryskiwaczy

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Dzięki wynalazkowi, jakim jest układ common rail na zawsze odeszliśmy od pompowtryskiwaczy w produkcji układów zasilania silników diesla. Są one nieekologiczne... I to właściwie jest ich jedyny mankament (były problemy z częstotliwością wtrysków, ale dzięki zainstalowaniu piezoelektrycznego sterowania pompowtryskiwaczami, udało się osiągnąć akceptowalną wartość około 5 wtrysków na jeden cykl pracy tłoka). Skomplikowana budowa common railai jego filigranowe rozmiary powodują, iż wobec pompowtryskiwaczy, mają dużo mniejszą żywotność, a osiągi, jakimi pompowtryski chwaliły się już w momencie wprowadzenia w 1998 roku Common Railmoże pochwalić się dopiero od niedawna i to tylko w modelach aut, na które przeciętnego Kowalskiego najprawdopodobniej nigdy w życiu nie będzie stać. Stąd też, na polskich drogach wciąż jeździ mnóstwo przedstawicieli, tak zwanej, starej szkoły. Nie będę rozwodzić się, ani nad budową, ani nad koncepcją pompowtryskiwaczy. Dużo ważniejszym zagadnieniem jest, czy istnieje możliwość niedrogiej renowacji tego, historycznego już, (niestety) rozwiązania zasilania silnika.


Sprawdzenie Pompowtryskiwaczy
Sprawdzenie Pompowtryskiwaczy

Artykuł powstaje dla Państwa w autoryzowanym serwisie Boscha, stąd też możecie być Państwo pewni, iż wszystkie zawarte tu informacje można traktować, jako wiedzę encyklopedyczną. Pompowtryskiwacze są elementami regenerowalnymi, co oznacza, iż w wypadku usterki czy zużycia, nie jest koniecznym wymiana ich na nowe, a niezbędnym, jest jedynie przeprowadzenie odpowiednich działań, które podzespół przywrócą do pełnej wydajności. Co prawda, wtryskiwacze Denso nie mogą być regenerowane, ze względu na fakt, iż producent nie dostarcza zestawów naprawczych, a korzystanie z nieoryginalnych części zawsze niesie za sobą ryzyko niewłaściwego działania podzespołu. W przypadku Boscha jednak, niemal wszystkie przypadki jakichkolwiek problemów, pojawiających się w eksploatacji układu zasilania silnika, są to sytuacje, które można rozwiązać, a usterkę usunąć. Granica tolerancji boschowskich inżynierów, nie przekracza jednego mikrometra, i do takiej, jakości na naszych stołach probierczych doprowadzamy regenerowane podzespoły, zapewniając, 100% jakości sygnowanej roczną gwarancją. Sprawdzenie wiązki pompowtryskiwaczy następuje poprzez wymontowanie ich z samochodu, i już ta pierwsza akcja daje nam możliwość pierwszej, wstępnej oceny organoleptycznej badanego pojazdu, ponieważ właśnie w tym momencie sprawdzany jest krzywkowy wałek napędzający nasze pompowtryskiwacze. Pojawiają się modele samochodów, w których niejakościowa produkcja wałka rozrządu powoduje jego usterki, jednak są to powszechnie znane przypadki, a objawy w modelach z takimi zawodnymi podzespołami są szeroko opisane. Kolejnym krokiem procedury jest czyszczenie takiego pompowtryskiwacza.

Pompowtryskiwacze do samochodów ciężarowych firmy Bosch
Pompowtryskiwacz do samochodów ciężarowych firmy Bosch

Odbywa się to, poprzez czyszczenie termochemiczne, przy użyciu specjalnego detergentu, pod zwiększonym ciśnieniem, a następnie, poprzez kąpiel, takiego wtryskiwacza, w myjce ultradźwiękowej. Bardzo istotnym jest niedopuszczenie do tego by w układ dostały się jakiekolwiek zanieczyszczenia, ponieważ poprzez nawarstwianie się osadów, wkrótce doprowadzi to do konieczności ponownej wizyty w serwisie, dlatego nasze stanowisko składania pompowtryskiwaczy charakteryzuje się wręcz laboratoryjną czystością. Następnie przeprowadzane są testy przelewowe, na profesjonalnej stacji probierczej popularnie zwanej CRU, aby sprawdzić, o ile dawka paliwa, trafiającego w obieg wtórny, odbiega od wartości podawanych przez producenta. Odpowiednie regulacje przeprowadza się przy pomocy specjalistycznego komputera. Jeśli nasz serwisant tu nie odnajdzie poszukiwanej usterki, pompowtryskiwacz trafia na nasze stacje badawcze EPS, identyczne, jakie wykorzystywane są w Gerlingen, w głównym ośrodku badawczym w Niemczech, przez specjalistów Boscha. Na podstawie wydruku z testów na stole stacji probierczej, identyfikowane są problemy, a następnie usuwane. Jeśli to nie pomoże, choć zazwyczaj już same te działania przywracają 100% sprawności działania, pod cyfrowym mikroskopem przeprowadzana jest ocena stanu mechanicznego pompowtryskiwacza, pod względem występowania mechanicznych uszkodzeń, które, jeśli się pojawią, są usuwane poprzez wymianę zdefektowanego elementu na nowy, w pełni sprawny. Teraz już tylko pozostaje właściwy montaż, ustawienie kąta wtrysku oraz kodowanie pompowtryskiwacza względem silnika. Są to bardzo odpowiedzialne zadania, które wymagają wiedzy i doświadczenia, a w naszym serwisie przydzielane są jedynie najlepszym pracownikom, tak, by gwarancja, jakości sygnowana przez inżynierów koncernu Bosch, w stu procentach przekładała się na rzeczywistą jakość, wykonanej przez nas usługi. Warto zdecydować się na profesjonalistów, warto zdecydować się na jakość, warto postawić na nas.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów