regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Pompowtryski - Cena za regenerację i naprawę

Cena nowych pompowtryskiwaczy a cena regeneracji

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Zasilanie silnika samozapłonowego sprawiało kłopoty już samemu Rudolfowi Diesel’owi. Pierwsza pneumatyczna sprężarka, której używał nie spełniała swoich zadań w najmniejszym zadowalającym stopniu, do tego była ogromna i nieporęczna, przez co silnik nie mógł być używany do zasilania pojazdów mniejszego kalibru. Dzisiejsze układy zasilania dawno za plecami zostawiły podobne cuda technologiczne, co więc dziś gra w sercu silnika na ropę? Od końca XX stulecia na tym polu trwa nieprzerwany wyścig, FIAT w ’97 wypuścił układ common rail, a VW w ’98 pompowtryskiwacze. Dziś, nie uświadczymy już na linii produkcyjnej pompowtryskiwaczy, jednak po naszych drogach wciąż jeszcze porusza się wiele pojazdów zasilanych tym historycznym rozwiązaniem. Czym się charakteryzują, jakie są w eksploatacji, co wpływa na cenę, czy, oraz o ile są droższe/tańsze niż common rail?


POMPOWTRYSKI CENA POMPOWTRYSKI CENA


Pompowtryskiwacze trafiły na rynek jako innowacyjne rozwiązanie, które w pojedynczym urządzeniu zamykały 3 najważniejsze elementy układu zasilania – wtryskiwacz, pompę i zawór wtryskowy. Napędzane wałem wyposażonym w krzywki, pompowtryskiwacze, mimo, że od narodzin charakteryzowały się znaczącymi osiągami (ciśnienie wtrysku około 2 tysięcy atmosfer, układowi CR nie udało się przez lata osiągnąć takich wyników), nie były wolne od wad (sterowany elektromagnetycznie zawór wtryskowy nie posiadał możliwości przekroczenia ilości 3 faz wtrysku na jeden pełen cykl pracy tłoka) jednak wciąż były rozwiązaniem dużo bardziej niezawodnym od innych stosowanych rozwiązań. Tolerancja na złej jakości paliwo, wraz z czasem, rozwojem, i coraz bardziej precyzyjną budową układów zasilania, niestety spadała, w pompowtryskiwaczach jednak, wciąż utrzymywała się na wysokim poziomie i większość wymaga rekonwalescencji dopiero po przejechaniu około 150 tysięcy kilometrów (porównywalna ilość dla common rail rekomendowanej diagnostyki to 40 tysięcy czyli niemal 4 razy mniej).

Dzisiaj wygląda to tak, że po naszych drogach jeździ nie tylko sporo starych aut, ale i niejednokrotnie wiele, staroci nienadających się, teoretycznie, do eksploatacji. Teoretycznie. Rynek jest przygotowany na klienta, który będzie potrzebował pomocy w rozwiązaniu problemów, również ze stosowanymi technologiami, innymi, niż najnowocześniejsze. Wszechobecne są na aukcjach internetowych oferty używanych pompowtryskiwaczy, uważajmy jednak na tego typu sprzęt i sprawdźmy dokładnie czy oferowany nam detal jest nowy, używany czy regenerowany.

POMPOWTRYSKI FIRMY BOSCH POMPOWTRYSKI FIRMY BOSCH


Różnica jest bardzo istotna, nową sztukę dostaniemy w cenie powyżej 1100 złotych, jako, że psują się grupowo, warto uzbroić się w wielokrotność tej sumy. Używane (czyli powiedzmy sobie szczerze, wymontowane z auta w którym, zdążyły już zacząć szwankować, bez gwarancji jakości czy jakiejkolwiek diagnostyki) powiedzmy, że ceny zaczynają się już od 400 złotych za sztukę, jednak doradzam ostrożność z zakupami, ponieważ z doświadczenia wiemy, jako firma która od przeszło 20 lat zajmuje się układami zasilania, że nasi Klienci, lubią szybko wracać po zamontowaniu takiego używanego pompowtryskiwacza. Cena jest niewspółmierna do jakości usługi. I dochodzimy do trzeciego wariantu czyli pompowtryskiwaczy regenerowanych. Na czym owa regeneracja polega – na przywróceniu właściwości fabrycznych regenerowanego detalu. Demontaż do najdrobniejszego elementu, czyszczenie, chemiczne, pod ciśnieniem i w kąpieli ultradźwiękowej, diagnostyka mikroskopowa, i na stołach probierczych to standard autoryzowanych serwisów takich jak my, Bosch Service Pawlik, gdzie podstawowym kryterium jest jakość, a stosowana technologia jest rodem z niemieckich fabryk producenckich. Kupno takiego regenerowanego podzespołu waha się w średniej pomiędzy nowym a używanym, czyli cena takiego pompowtryskiwacza to około 800 złotych. Warto jednak zastanowić się nad próbą regeneracji naszego uszkodzonego pompowtryskiwacza. Jeśli problem nie leży w zniszczonym wałku krzywkowym, co zazwyczaj pociąga za sobą największe koszta, ceny regeneracji w naszym serwisie zaczynają się już od 270 złotych. Niekiedy samo czyszczenie (od 100 złotych) daje współmierne efekty i znacząco przedłuża żywotność pompowtrysków. Rozwiązanie pod względem ergonomicznym najtrafniejsze, ponieważ serwis udziela gwarancji na regenerowane podzespoły bez limitu przejechanych kilometrów, w okresie 12 miesięcy od przeprowadzenia regeneracji. Dokładność niemieckich inżynierów, w polskiej cenie, w zasięgu ręki, z całej Polski – prowadzimy współpracę z kurierami, którzy już dziś mogą odebrać wymagający regeneracji element i dostarczyć go nam. W 24 godziny od otrzymania pompowtryskiwacza, jest on gotowy do ponownej instalacji, opatrzony łatwą do weryfikacji dzięki Bosch QualitySCAN, gwarancją autoryzowanego serwisu. Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, lata doświadczeń, uzupełnione o niemiecki sprzęt, gwarancją zadowolenia naszych Klientów.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów