regeneracja
pompowtryskiwaczy
i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych
Zasilanie silnika samozapłonowego sprawiało kłopoty już samemu Rudolfowi Diesel’owi. Pierwsza pneumatyczna sprężarka, której używał nie spełniała swoich zadań w najmniejszym zadowalającym stopniu, do tego była ogromna i nieporęczna, przez co silnik nie mógł być używany do zasilania pojazdów mniejszego kalibru. Dzisiejsze układy zasilania dawno za plecami zostawiły podobne cuda technologiczne, co więc dziś gra w sercu silnika na ropę? Od końca XX stulecia na tym polu trwa nieprzerwany wyścig, FIAT w ’97 wypuścił układ common rail, a VW w ’98 pompowtryskiwacze. Dziś, nie uświadczymy już na linii produkcyjnej pompowtryskiwaczy, jednak po naszych drogach wciąż jeszcze porusza się wiele pojazdów zasilanych tym historycznym rozwiązaniem. Czym się charakteryzują, jakie są w eksploatacji, co wpływa na cenę, czy, oraz o ile są droższe/tańsze niż common rail?
Pompowtryskiwacze trafiły na rynek jako innowacyjne rozwiązanie, które w pojedynczym urządzeniu zamykały 3 najważniejsze elementy układu zasilania – wtryskiwacz, pompę i zawór wtryskowy. Napędzane wałem wyposażonym w krzywki, pompowtryskiwacze, mimo, że od narodzin charakteryzowały się znaczącymi osiągami (ciśnienie wtrysku około 2 tysięcy atmosfer, układowi CR nie udało się przez lata osiągnąć takich wyników), nie były wolne od wad (sterowany elektromagnetycznie zawór wtryskowy nie posiadał możliwości przekroczenia ilości 3 faz wtrysku na jeden pełen cykl pracy tłoka) jednak wciąż były rozwiązaniem dużo bardziej niezawodnym od innych stosowanych rozwiązań. Tolerancja na złej jakości paliwo, wraz z czasem, rozwojem, i coraz bardziej precyzyjną budową układów zasilania, niestety spadała, w pompowtryskiwaczach jednak, wciąż utrzymywała się na wysokim poziomie i większość wymaga rekonwalescencji dopiero po przejechaniu około 150 tysięcy kilometrów (porównywalna ilość dla common rail rekomendowanej diagnostyki to 40 tysięcy czyli niemal 4 razy mniej).
Dzisiaj wygląda to tak, że po naszych drogach jeździ nie tylko sporo starych aut, ale i niejednokrotnie wiele, staroci nienadających się, teoretycznie, do eksploatacji. Teoretycznie. Rynek jest przygotowany na klienta, który będzie potrzebował pomocy w rozwiązaniu problemów, również ze stosowanymi technologiami, innymi, niż najnowocześniejsze. Wszechobecne są na aukcjach internetowych oferty używanych pompowtryskiwaczy, uważajmy jednak na tego typu sprzęt i sprawdźmy dokładnie czy oferowany nam detal jest nowy, używany czy regenerowany.
Różnica jest bardzo istotna, nową sztukę dostaniemy w cenie powyżej 1100 złotych, jako, że psują się grupowo, warto uzbroić się w wielokrotność tej sumy. Używane (czyli powiedzmy sobie szczerze, wymontowane z auta w którym, zdążyły już zacząć szwankować, bez gwarancji jakości czy jakiejkolwiek diagnostyki) powiedzmy, że ceny zaczynają się już od 400 złotych za sztukę, jednak doradzam ostrożność z zakupami, ponieważ z doświadczenia wiemy, jako firma która od przeszło 20 lat zajmuje się układami zasilania, że nasi Klienci, lubią szybko wracać po zamontowaniu takiego używanego pompowtryskiwacza. Cena jest niewspółmierna do jakości usługi. I dochodzimy do trzeciego wariantu czyli pompowtryskiwaczy regenerowanych. Na czym owa regeneracja polega – na przywróceniu właściwości fabrycznych regenerowanego detalu. Demontaż do najdrobniejszego elementu, czyszczenie, chemiczne, pod ciśnieniem i w kąpieli ultradźwiękowej, diagnostyka mikroskopowa, i na stołach probierczych to standard autoryzowanych serwisów takich jak my, Bosch Service Pawlik, gdzie podstawowym kryterium jest jakość, a stosowana technologia jest rodem z niemieckich fabryk producenckich. Kupno takiego regenerowanego podzespołu waha się w średniej pomiędzy nowym a używanym, czyli cena takiego pompowtryskiwacza to około 800 złotych. Warto jednak zastanowić się nad próbą regeneracji naszego uszkodzonego pompowtryskiwacza. Jeśli problem nie leży w zniszczonym wałku krzywkowym, co zazwyczaj pociąga za sobą największe koszta, ceny regeneracji w naszym serwisie zaczynają się już od 270 złotych. Niekiedy samo czyszczenie (od 100 złotych) daje współmierne efekty i znacząco przedłuża żywotność pompowtrysków. Rozwiązanie pod względem ergonomicznym najtrafniejsze, ponieważ serwis udziela gwarancji na regenerowane podzespoły bez limitu przejechanych kilometrów, w okresie 12 miesięcy od przeprowadzenia regeneracji. Dokładność niemieckich inżynierów, w polskiej cenie, w zasięgu ręki, z całej Polski – prowadzimy współpracę z kurierami, którzy już dziś mogą odebrać wymagający regeneracji element i dostarczyć go nam. W 24 godziny od otrzymania pompowtryskiwacza, jest on gotowy do ponownej instalacji, opatrzony łatwą do weryfikacji dzięki Bosch QualitySCAN, gwarancją autoryzowanego serwisu. Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, lata doświadczeń, uzupełnione o niemiecki sprzęt, gwarancją zadowolenia naszych Klientów.
Dołącz do grona zadowolonych Klientów!
telefon: 601 856-277
ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie
Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów