regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Pompowtryski objawy - Typowe usterki w pompowtryskach

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Pompowtryskami , kolokwialnie, nazywa się układ zasilania silnika diesla, wykorzystujący w swojej konstrukcji wynalazek VW z 1998 roku, jakim są pompowtryskiwacze. Mimo, że jest to podzespół, który odszedł już do historii, jednak zapisał się w jej annałach i zajmuje tam nader poczesne miejsce. Spowodowane jest to ich wyjątkową żywotnością i zadziwiająco dobrymi osiągami. Niemniej jednak, na rynek wtórny, zaczynają trafiać auta wyposażone właśnie w ten system zasilania, ergo konieczne będą części zamienne, ponieważ zużycie eksploatacyjne nie omija również silników grupy VAG. Po czym poznać, że być może konieczna będzie regeneracja, jakie są objawy uszkodzonych pompowtryskiwaczy?


POMPOWTRYSKI - OBJAWY POMPOWTRYSKI - OBJAWY


Wśród objawów,które mogą świadczyć o konieczności zwrócenia uwagi na układ zasilania silnika samozapłonowego, jest wiele takich, które pozornie mogą nie zwracać naszej uwagi, a tak naprawdę powinny być traktowane, jako syrena alarmowa, informująca o tym, że podróż, w którą właśnie się udajemy może być ostatnią przed odwiedzinami u "pompiarzy". Hydraulika siłowa, we współczesnych samochodach, jest to dziedzina na tyle hermetyczna, że niewiele zakładów może o sobie mówić, jako o profesjonalnej stacji regeneracji podzespołów takich, jak na przykład, nasze pompowtryskiwacze. Do samej diagnostyki, nie wspominając już o jakościowej regeneracji potrzebny jest sprzęt i wiedza, których, niestety, niejednokrotnie brak mechanikom, którym ludzie polecają swoje samochody.

Pompowtryskiwacze jak już wspomniałem, zostały wprowadzone u schyłku XX wieku, jako odpowiedź na włoskiego Common Raila i, jeśli mam być szczery, początkowo CR nie bardzo miał możliwość konkurować z osiągami volkswagenowskich pompowtrysków. Ani częstotliwość wtrysków na jeden cykl pracy tłoka, ani ciśnienie podawania paliwa, nie przewyższało znacząco osiągów pompowtryskiwaczy, a nawet było znacząco mniejsze. Pompowtryskiwacze, mimo swojej świetnej konstrukcji, miewają problemy związane ze zużyciem eksploatacyjnym. Najbardziej kosztowną usterką, z jaką możemy się spotkać jest uszkodzenie wałka rozrządu, poprzez wykruszenie się, bądź wyłamanie krzywek pierścieni zainstalowanych na wałku. Jest to rzadka sytuacja, jednak dobranie odpowiedniego wałka na wymianę jest bardzo trudne, a zakup nowego, to niebotyczne koszty. Objawami wytartych krzywek, które mogą, do poważniejszej awarii, doprowadzić, jest charakterystyczny stukot spod maski, którego w żadnym wypadku nie wolno ignorować.

POMPOWTRYSKI FIRMY BOSCH POMPOWTRYSKI FIRMY BOSCH


Wracając już bezpośrednio do pompowtrysków, kolejnym objawem, którego nie wolno ignorować, jest brak możliwości odpalenia samochodu. W zależności, od tego czy nie odpala na zimno, czy na ciepło, problemów możemy spodziewać się albo z nieodpowiednim momentem rozpoczęcia wtrysku, albo z niewłaściwym położeniem wałka względem naciskaczy pompek w pompowtryskiwaczach. Podobnie gaśnięcie auta – niemal na 100% problem leży w zgromadzonych w dyszach pompowtrysków zanieczyszczeniach. Tą samą przyczyną, można wyjaśnić obecność dużej ilości niewykorzystanego paliwa w króćcach przelewowych. Zabarwienie gazów wydechowych na czarno lub biało, również informuje nas o tym, czego może od nas chcieć pompowtryskiwacz. Biały dym oznacza obecność oleju silnikowego w komorze spalania (uszczelniacz do wymiany), a czarny – sadza w gazach wydechowych – informuje o niewłaściwym przebiegu reakcji spalania, gdzie zamiast dwutlenku węgla, produktem reakcji jest węgiel.

Wszystkie wymienione objawy uszkodzonych pompowtrysków mogą mieć daleko idące skutki, przed którymi każdy, kto w użytkowaniu samochodu ceni sobie ekonomię jego eksploatacji, chciałby się uchronić. Tak naprawdę jedynym skutecznym sposobem jest profilaktyka, regularna wymiana filtrów, okresowe czyszczenie układu i dbałość, o jakość paliwa, którego używamy do zasilania naszego samochodu. Kwas siarkowy trawiący powierzchnie i parafina krystalizująca się w kanalikach układu potrafią zrobić wielką krzywdę naszym pompowtryskiwaczom, a co gorsza nie ma możliwości wyeliminować ich całkowicie, ponieważ są to naturalnie występujące w oleju napędowym zanieczyszczenia i tylko, od jakości hydrorafinacji zależy, czy będzie on bogaty w podobne dodatki, czy będzie niemal od nich wolny.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów