regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Regulacja Pompowtryskiwaczy - Przebieg procesu

Regulacja oraz regeneracja w autoryzowanym serwisie

Pompowtryskiwacze to rozwiązanie technologiczne, wynalezione przez VW, jako odpowiedź na włoskie common raile FIATa. Pomijając aspekt ekologiczny jego eksploatacji, to właściwie pod każdym względem przewyższał CR, czyli charakteryzował się znacznie wyższym ciśnieniem wtrysku paliwa, miał znacznie większą żywotność, a dzięki zastosowania stosu piezoelektrycznego do sterowania zaworami, regulującymi prace pompowtrysków, dorównywał również pod względem częstotliwości pracy. Jednak ergonomię i właściwe działanie zapewnia jedynie odpowiedni montaż i regulacja.


Ośmiozaworowe Pompowtryski Bosch
Regulacja Pompowtryskiwaczy

Montaż pompowtryskiwaczy powinien rozpocząć się od wyczyszczenia gniazda instalacji pompowtryskuw głowicy silnika. Jest to bardzo istotne i powinno cechować sie odpowiednią starannością wykonania. Jako lubrykacji możemy użyć oleju silnikowego, jest to neutralny dla silnika, naturalny czynnik a ułatwi nam montaż. Musimy zwrócić uwagę również podczas ustawiania pompowtryskiwacza na dwa najistotniejsze czynniki, a właściwie 2 wymiary, o które musimy się zatroszczyć. Pierwszy to tzw. wymiar A którego dokonujemy za pomocą suwmiarki od zewnętrznej krawędzi głowicy silnika do zaokrąglonej powierzchni zaworu pompowtryskiwacza. Odpowiednią odległość dobieramy na podstawie kodu silnika, warto nadmienić, że do każdego wtryskiwacza i cylindra jest inna – od 333 mm do 65 mm. Pompowtryskiwacz powinien być zainstalowany pod kątem prostym aby uniknąć zagrożenia uszkodzenia wtrysku czy głowicy. Następnym działaniem jakie musimy podjąć będzie ustawienie nacisku dźwigienki. Regulację rozpoczynamy od ustawienia wału korbowego w pozycji maksymalnego nacisku na pompowtryski (perfekcyjną pozycje możemy uzyskać dzięki czujnikowi zegarowemu), tak by dźwignia wahliwa była maksymalnie u góry. . Teraz należy ustawić skok pompowtryskiwacza, czyli dokręcić śrubę na dźwigience do oporu a następnie odkręcić o ( i tu pojawiają się różnice i w literaturze i opiniach) o wartość kąta od 225o do 120o. Najczęściej podawana wartość jednak to 180o. Po wykonaniu tych działań kontrujemy śrubę, za pomocą przeciwnakrętki. Bardzo istotnym jest by wszystkie oringi, pierścienie zabezpieczające i wkładki termiczne wymienić na nowe. Warto również zwrócić uwagę, aby odpowiednio wpięte zostały elementy elektrycznej kontroli nad pompowtryskami, można pozaginać konektory. Zdarza się jednak, iż, mimo naszej skrupulatnej pracy nad silnikiem, nie udaje się wyregulować optymalnych wartości jego pracy, a jednocześnie podczas testów na komputerach diagnostycznych nie wyrzuca błędów. Należy wtedy przeprowadzić analizę porównawczą, stosowanych dla konkretnych cylindrów dawek paliwa podawane w mg/suw.

Ośmiozaworowe, Szesnastozaworowe oraz ciężarowe wtryskiwacze Bosch
Ośmiozaworowe, Szesnastozaworowe oraz ciężarowe pompowtryskiwacze Bosch

Akronim BIP oznacza z języka angielskiego Beggining of Injection Period, a w naszym języku jest to moment rozpoczęcia wtrysku. Czynnikami wpływającymi na wartość BIP, jest prędkość obrotów silnika i ciśnienie układu zasilania. Jest to bardzo ważna wartość ponieważ odpowiednia regulacja warunkuje jakość i moment wtrysku paliwa, a ze względu na fakt, że pompowtryskiwacze pracujące w ciężkich warunkach, a konkretnie dysze pompowtrysków, powodują, że precyzyjna wartość ulega zmianie. Czas reakcji cewki mierzony jest w zakresie 800 – 1200 mikrosekund i w tym przedziale musi się zamykać. Jest to bardzo istotna regulacja, i należy dołożyć wszelkich starań, żeby była zoptymalizowana w stosunku do pracy silnika, by uniknąć spalania pozakomorowego, które może prowadzić do uszkodzenia pracy silnika, a nawet pełne jego unieruchomienie.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów