regeneracja
pompowtryskiwaczy
i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych
Zawodność układu zasilania silnika wysokoprężnego stała się wręcz przysłowiowa, niejednokrotnie przytaczana na forum kierowców i zakładów mechaniki pojazdowej. Faktem jest, że układ zasilania silnika jest bardzo precyzyjny i nawet niewielka ingerencja w jego filigranową budowę, może skończyć się daleko idącymi skutkami, wymagającymi regeneracji. Zanieczyszczenia paliwa, bo o nich w głównej mierze mowa, przyczyniły się do większości wizyt kierowców w serwisach zajmujących się regeneracją w.w. układu. Dziś, monopol na stanowisku zasilania silnika, ma common rail, lecz jeszcze do niedawna, realnym konkurentem były pompowtryskiwacze. Warto o nich wspomnieć, bo mimo, że odchodzą z rynku, wciąż po naszych drogach jeździ sporo przedstawicieli tej żywej historii.
Pompowtryskiwacze działają w oparciu o wał krzywkowy, zwany wałkiem rozrządu, który jest napędzany wałem korbowym. Pod wpływem jego pracy (stosunek 2:1), sprężane w komorze wysokiego ciśnienia jest paliwo oraz uruchamiane są zawory elektromagnetyczne lub piezoelektryczne, zależnie od generacji wtrysków, które sterują bezpośrednio ilością i częstotliwością dozowania paliwa. Pośrednio, za wartości wymienionych współczynników, odpowiada sterownik kontroli dozy paliwa, pracujący w oparciu o czujnik położenia wału i czujnik położenia tłoka. Nadmiar paliwa z komory sprężania, który nie został podany do komory spalania w silniku, jest wydalany z układu poprzez króćce odpływowe zwane przelewowymi. Tak, w skrócie, wygląda praca pompowtryskiwaczy. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż czas reakcji piezoelektrycznych zaworów liczy się w milisekundach, możemy sobie przedstawić, jak wymagającym wyzwaniom, podczas regularnej pracy silnika, są poddawane. Jeśli, dodamy do tego łuszczenie się metalicznej powierzchni pompy i paliwo niskiej jakości, mamy problem murowany. Na szczęście dla naszego portfela, jest możliwość regeneracji. Na czym to polega? Regeneracja, to proces który ma na celu przywrócenie 100% sprawności regenerowanego elementu, jednak odzyskanie fabrycznych osiągów nie jest łatwe i wymaga specjalistycznego sprzętu. Pierwszym krokiem, powinien być wybór specjalisty, do którego się zwrócimy. Serdecznie odradzam osiedlową mechanikę pojazdową, prócz ryzyka najprawdopodobniej zostawimy tam pieniądze nie mniejsze, niż w autoryzowanym serwisie. Jeśli zdecydujemy odpowiedzialnie i wybierzemy autoryzowany serwis, właściwie nie musimy martwić się o nic więcej. Cały proces, od demontażu, poprzez ciśnieniowe czyszczenie, aż po kodowanie, regulację i montaż, mamy objęty gwarancją serwisową, sygnowaną znakiem jakości Bosch, a wszystkie wykonane usługi są możliwe do zweryfikowania online, za pomocą mobilnej aplikacji, Bosch Quality SCAN, dostępną na większość Androidów oraz iOS-ów. Regenerowany podzespół, jest sprawdzany na stołach probierczych, poprzez szereg testów, ustawiane są wartości fabryczne, które ma osiągać, regulowany jest do momentu osiągania powtarzalnych wyników na stacjach pomiarowych. W przypadku, kiedy regenerowany podzespół nie ma możliwości uzyskania wskazanych przez Bosch wyników, jest rozbierany i każdy element jest analizowany pod względem zgodności z zaleceniami producenta. Jedynym którego się nie demontuje, jest stos piezoelektryczny, który raz zdemontowany, nie nadaje się już do ponownego montażu.
Proces złożony i czasochłonny, jednak wart tego by zaczekać i zapłacić, ponieważ, po pierwsze złożoność takiej operacji na otwartym sercu silnika, przerasta nasze możliwości, po drugie, mamy gwarancję, że usługa będzie wykonana jakościowo, a gwarancji nie zamykają łopatki ilości przejechanych kilometrów, po trzecie, i dla wielu z nas najważniejsze, regeneracja pompowtryskiwaczy jest kilkukrotnie tańsza, niż wymiana na fabrycznie nowe podzespoły. Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami w celu uzyskania większej ilości informacji, nasz Dział Obsługi Klienta, z przyjemnością odpowie na wszystkie Państwa pytania, od tych najprostszych po najciekawsze i najbardziej niezwykłe. Od 20 lat na rynku, silniki diesla to nasza pasja i praca, więc posiadamy doświadczenie, jakim pochwalić się może niewiele firm, a współpraca z niemieckim potentatem na skalę światową dała nam również wiedzę i dostęp do najnowszych technologii.
Dołącz do grona zadowolonych Klientów!
telefon: 601 856-277
ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie
Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów