regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Regeneracja Pompowtrysków

Regeneracja w autoryzowanym serwisie

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Zawodność układu zasilania silnika wysokoprężnego stała się wręcz przysłowiowa, niejednokrotnie przytaczana na forum kierowców i zakładów mechaniki pojazdowej. Faktem jest, że układ zasilania silnika jest bardzo precyzyjny i nawet niewielka ingerencja w jego filigranową budowę, może skończyć się daleko idącymi skutkami, wymagającymi regeneracji. Zanieczyszczenia paliwa, bo o nich w głównej mierze mowa, przyczyniły się do większości wizyt kierowców w serwisach zajmujących się regeneracją w.w. układu. Dziś, monopol na stanowisku zasilania silnika, ma common rail, lecz jeszcze do niedawna, realnym konkurentem były pompowtryskiwacze. Warto o nich wspomnieć, bo mimo, że odchodzą z rynku, wciąż po naszych drogach jeździ sporo przedstawicieli tej żywej historii.


Ośmiozaworowe Pompowtryski Bosch
Pompowtryski Bosch do silników ośmiozaworowych

Piezoelektryki, czyli nie ruszaj bo zepsujesz.

Pompowtryskiwacze działają w oparciu o wał krzywkowy, zwany wałkiem rozrządu, który jest napędzany wałem korbowym. Pod wpływem jego pracy (stosunek 2:1), sprężane w komorze wysokiego ciśnienia jest paliwo oraz uruchamiane są zawory elektromagnetyczne lub piezoelektryczne, zależnie od generacji wtrysków, które sterują bezpośrednio ilością i częstotliwością dozowania paliwa. Pośrednio, za wartości wymienionych współczynników, odpowiada sterownik kontroli dozy paliwa, pracujący w oparciu o czujnik położenia wału i czujnik położenia tłoka. Nadmiar paliwa z komory sprężania, który nie został podany do komory spalania w silniku, jest wydalany z układu poprzez króćce odpływowe zwane przelewowymi. Tak, w skrócie, wygląda praca pompowtryskiwaczy. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż czas reakcji piezoelektrycznych zaworów liczy się w milisekundach, możemy sobie przedstawić, jak wymagającym wyzwaniom, podczas regularnej pracy silnika, są poddawane. Jeśli, dodamy do tego łuszczenie się metalicznej powierzchni pompy i paliwo niskiej jakości, mamy problem murowany. Na szczęście dla naszego portfela, jest możliwość regeneracji. Na czym to polega? Regeneracja, to proces który ma na celu przywrócenie 100% sprawności regenerowanego elementu, jednak odzyskanie fabrycznych osiągów nie jest łatwe i wymaga specjalistycznego sprzętu. Pierwszym krokiem, powinien być wybór specjalisty, do którego się zwrócimy. Serdecznie odradzam osiedlową mechanikę pojazdową, prócz ryzyka najprawdopodobniej zostawimy tam pieniądze nie mniejsze, niż w autoryzowanym serwisie. Jeśli zdecydujemy odpowiedzialnie i wybierzemy autoryzowany serwis, właściwie nie musimy martwić się o nic więcej. Cały proces, od demontażu, poprzez ciśnieniowe czyszczenie, aż po kodowanie, regulację i montaż, mamy objęty gwarancją serwisową, sygnowaną znakiem jakości Bosch, a wszystkie wykonane usługi są możliwe do zweryfikowania online, za pomocą mobilnej aplikacji, Bosch Quality SCAN, dostępną na większość Androidów oraz iOS-ów. Regenerowany podzespół, jest sprawdzany na stołach probierczych, poprzez szereg testów, ustawiane są wartości fabryczne, które ma osiągać, regulowany jest do momentu osiągania powtarzalnych wyników na stacjach pomiarowych. W przypadku, kiedy regenerowany podzespół nie ma możliwości uzyskania wskazanych przez Bosch wyników, jest rozbierany i każdy element jest analizowany pod względem zgodności z zaleceniami producenta. Jedynym którego się nie demontuje, jest stos piezoelektryczny, który raz zdemontowany, nie nadaje się już do ponownego montażu.

Regeneracja Pompowtrysków
Regeneracja Pompowtrysków

Proces złożony i czasochłonny, jednak wart tego by zaczekać i zapłacić, ponieważ, po pierwsze złożoność takiej operacji na otwartym sercu silnika, przerasta nasze możliwości, po drugie, mamy gwarancję, że usługa będzie wykonana jakościowo, a gwarancji nie zamykają łopatki ilości przejechanych kilometrów, po trzecie, i dla wielu z nas najważniejsze, regeneracja pompowtryskiwaczy jest kilkukrotnie tańsza, niż wymiana na fabrycznie nowe podzespoły. Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami w celu uzyskania większej ilości informacji, nasz Dział Obsługi Klienta, z przyjemnością odpowie na wszystkie Państwa pytania, od tych najprostszych po najciekawsze i najbardziej niezwykłe. Od 20 lat na rynku, silniki diesla to nasza pasja i praca, więc posiadamy doświadczenie, jakim pochwalić się może niewiele firm, a współpraca z niemieckim potentatem na skalę światową dała nam również wiedzę i dostęp do najnowszych technologii.



Postaw na doświadczenie, niemiecka jakość, w polskiej cenie.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów