regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Wymiana pompowtryskiwacza 2.0 TDI - Serwis krok po kroku

Jak przebiega wymiana pompowtrysków w silniku TDI

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Połączenie doskonałych osiągów i świetnej ergonomii eksploatacji gwarantuje zintegrowanie, z silnikiem samozapłonowym, układu doładowania silnika. Wyposażone w turbosprężarki diesle, są dziś nie tylko bardzo mocne, ale również stosunkowo ekologiczne. W ciągu ostatnich 10 lat normy emisji spalin spadły ponad 10-krotnie, a jeszcze do niedawna silniki wysokoprężne dawały sobie radę, aby im sprostać. Niestety wraz z normą Euro VI, możliwość taką utraciły, a nowe, turbodoładowane samochody na pompowtryskiwaczach przestały opuszczać fabryki. Niemniej jednak, rozwiązanie, jakim są pompowtryski jest bardzo żywotne i wciąż, sporo takich diesli jeździ po szosach całego świata. Koniec ich produkcji nie oznacza, że zakończona została również produkcja zestawów naprawczych i części zamiennych. Wymiana pompowtryskiwacza w TDI wciąż jest możliwa.


Wymiana pompowtryskiwacza 2.0 TDIWYMIANA POMPOWTRYSKIWACZA 2.0 TDI


Pompowtryski pracują w oparciu o pracę wału rozrządu, który napędzany jest wałem korbowym. Jest to bardzo charakterystyczne rozwiązanie, którego próżno doszukiwać się w jakimkolwiek innym typie zasilania silnika. Konieczna była ingerencja w budowę silnika, aby pompowtryskiwacze zasilać, więc nie jest niczym dziwnym, że podczas wymiany pompowtryskiwaczy, koniecznym jest jego demontaż. Po wymontowaniu wału należy zdeinstalować z konstrukcji silnika pompowtryskiwacze. Odkręcamy nakrętki, śruby i odpinamy od pompowtryskiwaczy złącza elektryczne, od cewy sterującej elektrozaworem. Następnie wyjmujemy pompowtryski z gniazd i tu mogą pojawić się pierwsze problemy. Mianowicie pompowtryskiwacze, ze względu na środowisko swojej pracy, w jednostkach, które nie były w międzyczasie czyszczone, mogą być zapieczone w swoich gniazdach, a ich wymontowanie, może nie być możliwe bez odpowiedniego sprzętu. Oczywiście w sytuacji idealnej, nie powinno być najmniejszego problemu z ich wyjęciem, jednak rzeczywistość często weryfikuje założenia, na niekorzyść zakładającego. Stąd też dostępne są pneumatyczne i hydrauliczne ściągacze, które umożliwiają demontaż pompowtrysków bez uszkadzania jego budowy. Istotne jest, aby nie ciągnąć za część tłoczącą i nie używać narzędzi nieprzystosowanych do tego, aby nie uszkodzić gniazd pompowtryskiwaczy.

Pompowtryskiwacze do silników ośmiozaworowychPompowtryskiwacze do silników ośmiozaworowych


Po demontażu pompowtryskiwacz należy poddać regeneracji, która polega na jego wyczyszczeniu i wymianie zestawu naprawczego, w przypadku zaawansowanego zużycia eksploatacyjnego, również cewy, dyszy i zaworków. Niewymienialne natomiast są stosy piezoelektryczne, które w najnowszej dostępnej generacji pompowtryskiwaczy zajmują się sterowaniem siłownika piezoelektrycznego, który odpowiada za otwarcie i zamknięcie zaworu. Czyszczenie pompowtrysków odbywa się przy pomocy specjalistycznego sprzętu, mianowicie w myjkach ultradźwiękowych i w specjalnej maszynie do czyszczenia termochemicznego pod zwiększonym ciśnieniem. Następnie pompowtryskiwacze składane są w całość, przeprowadza się na nich testy, które na celu mają sprawdzenie, czy udało się odzyskać fabryczne osiągi pompowtryskiwacza i w przypadku uzyskiwania powtarzalnych wartości, instaluje się regenerowane podzespoły w silniku.

Nie jest to jednak koniec wzorowo przeprowadzonej wymiany pompowtryskiwaczy. Pozostała nam najtrudniejsza część, czyli ustawienie pompowtryskiwaczy, które odbywa się za pomocą suwmiarki, czujnika zegarowego i kluczy. Suwmiarką ustawiamy wymiar A, czyli odległość pompowtrysków od krawędzi bloku silnika, co zapewnić ma odpowiednią pracę w głowicy silnika. Czujnikiem zegarowym ustawiamy pozycje wału w stosunku do pompowtryskiwaczy. Powinna ona znajdować się przy GMP w stanie maksymalnego nacisku. Natomiast za pomocą kluczy imbus i torx regulujemy napięcie paska zębatego rozrządu i skok pompowtryskiwacza. Pasek zębaty i jego napięcie odpowiada za odpowiedni BIP, czyli moment rozpoczęcia wtrysku, natomiast skok pompowtryskiwacza odpowiada za dawkę wtrysku i odpowiednie jego ustawienie odpowiada za prawidłową pracę silnika. Odbywa się to za pomocą śrub regulacyjnych, które posiada każdy pompowtryskiwacz.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów