regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Ustawienie Pompowtrysków - Proces ustawiania po regeneracji

Czy złe ustawienie pompowtryskiwaczy może unieruchomić samochód?

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Pompowtryskiwacze to rozwiązanie technologiczne, które pojawiło się na rynku w 1998 roku jako odpowiedź na wynalazek Japończyków – common rail, po raz pierwszy zainstalowany we włoskim aucie ze stajni Fiata. Pompowtryskiwacze łączą w sobie trzy konstrukcje, a konkretnie wtryskiwacz, pompę jednostkową i elektrozawór. Pomysłowe i innowacyjne nie przetrwały próby czasu i oddały pole układowi zasilania common rail, wciąż jest bardzo wiele pojazdów wyposażonych w ten system, jeżdżących po naszych drogach. Jak więc po ewentualnym demontażu ustawić pompowtryskiwacze? Jak przebiega regulacja regenerowanych pompowtryskiwaczy?



Ustawienie Pompowtrysków Ustawienie Pompowtrysków


Do wyjęcia z bloku silnika pompowtryskiwaczy, konieczne jest zdemontowanie wałka rozrządu. Spowoduje to oczywiście, że rozregulujemy precyzyjne ustawienie wałka rozrządu względem naciskaczy pompowtrysków. Ale tym zajmiemy się w ostatniej kolejności. Pierwszym zadaniem jest ustawienie wymiaru A który wynosi od 65 do 333 milimetrów, a określa odległość od głowicy silnika do zaworu pompowtrysku. Ustawia się go precyzyjnie, wykorzystując wartości przypisane fabrycznie do kodu silnika. Warto zadbać również, aby pompowtrysk ustawiony był pod kątem prostym. Jeśli odchylenie od 90 stopni będzie znaczne to może dojść do jego obluzowania w gnieździe i jego uszkodzenia, w lepszym wypadku, a w przypadku gorszym do uszkodzenia głowicy silnika. Następną czynnością w regulacji pompowtryskiwaczy jest ustawienie nacisku dźwigienki. Konieczne jest dla wykonania tej czynności zainstalowanie na powrót wałka rozrządu. Umieszczamy go w pozycji maksymalnie u góry, co możemy sprawdzić za pomocą czujnika zegarowego, i ustawiamy skok pompowtryskiwacza. Skok pompowtrysku ustawia się za pomocą specjalnej śruby, umieszczonej na dźwigience, dokręcając ją do oporu a następnie luzując ją o pół obrotu (choć przyznam szczerze, że w literaturze przedmiotu pojawiają się różnice w opiniach i niekiedy jest kąt to 120 a niekiedy 225 stopni). Kontrujemy śrubę nakrętką i pompowtryski mamy ustawione.



POMPOWTRYSKIWACZE POMPOWTRYSKIWACZE


Całość procesu nie należy do najtrudniejszych, ale konieczne jest aby w całości procesu nie zanieczyścić gniazd pompowtrysków, brud w silniku to przepis na problem. Ważne też jest aby zachować kolejność działań. Jeśli, nie ufamy naszym umiejętnościom w 100% to warto zdecydować się na powierzenie samochodu w ręce profesjonalistów. Precyzyjne ustawienie pompowtrysków pozwala na pełne zadowolenie z jazdy, a niewłaściwe może spowodować nawet unieruchomienie samochodu. Warto zadbać również, aby pompowtryski, które chcielibyśmy zainstalować były odpowiedniej jakości – jeśli nie nowe, to chociaż odpowiednio zregenerowane. Samo czyszczenie pompowtryskiwaczy wpływa świetnie na ich kondycję, nie wspominając o pełnej regeneracji.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów