regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Pompowtryskiwacze Objawy

Typowe objawy i ich przyczyny w eksploatacji pompowtryskiwaczy

Układ zasilania silnika samozapłonowego nie występuje w jednym wariancie. Różni producenci wykorzystywali różne rozwiązania techniczne niekiedy dodając do historii motoryzacji swoje pomysły. Najlepszym napędem gospodarki jest konkurencja, a najlepszym przykładem jest sytuacja ze schyłku poprzedniego tysiąclecia gdy FIAT i VW wypuścili swoje propozycje rozwiązania problemu zasilania olejem napędowym silnika wysokoprężnego. Pompowtryskiwacze i układ common rail przez niemal 20 lat walczyły o pierwsze miejsce i laur najpopularniejszego układu zasilania silnika diesla. Dopiero wprowadzenie restrykcyjnych norm EURO IV zakończyło ten wyścig, eliminując z rynku pompowtryskiwacze. Mimo, że pompowtryskiwacze nie opuszczają już linii produkcyjnej, to wciąż wiele aut z podobnym układem zasilania jeździ po naszych drogach i dopiero teraz, szczerze mówiąc, trafiają do obrotu wtórnego. Zestawy naprawcze do większości modeli są dostępne od ręki, lecz po czym poznać, że pompowtryskiwacze dopominają się naszej uwagi?



BADANIE MIKROSKOPOWE POMPOWTRYSKIWACZA
BADANIE MIKROSKOPOWE POMPOWTRYSKIWACZA

Objawy niedomagającego układu zasilania silnika, często są bardzo do siebie podobne, jednak mają różne źródła. Są to jednak objawy na tyle charakterystyczne, że nie sposób pomylić ich z czymkolwiek innym. Wśród wymienianych przez profesjonalistów, najczęściej spotykanych sygnałów, wysyłanych przez silnik, informujących o problemach z pompowtryskiwaczami to:

- Biały dym spalin (zassany olej silnikowy)
- Czarny dym spalin (nieodpowiednia dawka paliwa)
- Duża ilość paliwa wracającego na króćce przelewowe (niedrożne kanaliki/otworki wtryskiwaczy)
- Spadek osiągów (niewłaściwy kąt lub zasięg wtrysku, niewłaściwa dawka paliwa)
- Spalanie stukowe/detonacyjne (zbyt duża ilość oleju napędowego w dawce paliwa)
- Silnik gaśnie na jałowym biegu (zatkana dysza wtryskiwacza)
- Silnik nie odpala na zimno (nieodpowiedni moment rozpoczęcia wtrysku BIP)

PRZYGOTOWANIE POMPOWTRYSKIWACZY DO TESTÓW
PRZYGOTOWANIE POMPOWTRYSKIWACZY
DO TESTÓW

Warto zaznaczyć, że wszystkie elementy układu zasilania silnika samozapłonowego mają możliwość regeneracji, pomijając stosy piezoelektryczne, które są jednorazowe, więc przyczyny objawów, można zidentyfikować i z powodzeniem usunąć. Usunięcie takiej usterki, poprzedzone jest wnikliwą diagnostyką na stołach probierczych, które dają możliwość precyzyjnego określenia co wymaga uwagi specjalisty. Bardzo istotne jest aby, zadbać o ten fragment całego procesu, ponieważ to on daje wymierną informację na temat co się zepsuło. Pompowtryskiwacze następnie są rozbierane i czyszczone (termochemicznie i ultradźwiękowo), na bazie wyciągów z maszyn diagnostycznych i danych producenta ustawia się je ponownie do parametrów fabrycznych oraz montuje w silniku. Montaż również jest bardzo istotny ponieważ pompowtryskiwacze zasilane pracą wałka rozrządu należy podczas instalacji ustawiać również względem położenia wałka, i tylko precyzyjne połączenie tych dwóch podzespołów, gwarantuje odpowiednią kulturę pracy silnika i właściwe parametry pracy. Całość procesu jest na tyle złożona, że bez użycia specjalistycznego sprzętu, nie jest możliwe wykonania jakościowej regeneracji, stąd też warto zwrócić się do zakładu, który w podobnego typu naprawach się specjalizuje. W innym wypadku ryzykujemy, że tylko narobimy sobie dodatkowych kłopotów z silnikiem.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów