regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Diagnostyka Pompowtryskiwaczy - Jak przebiega proces diagnostyki ?

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Jak w każdym urządzeniu, również wśród podzespołów układu zasilania silnika samozapłonowego, dochodzi do zużycia eksploatacyjnego. W przypadku pompowtryskiwaczy, najczęściej objawia się to przez odkładanie się zanieczyszczeń w precyzyjnych przewodach układu i samych pompowtryskiwaczach. Jak można zdiagnozować problemy z uszkodzonymi pompowtryskiwaczami? Po czym poznać zużycie pompowtryskiwaczy diesla?


Diagnostyka PompowtryskiwaczyDiagnostyka Pompowtryskiwaczy


Pełną sprawność układu zasilania silnika gwarantuje nam nic innego jak jego czystość. Podzespoły są tak precyzyjne i tak zaprogramowane, aby z większością problemów, dobieraniem parametrów i kontrolą pracy silnika, radziły sobie same. Niemniej jednak obecność w oleju napędowym zanieczyszczeń powoduje ich odkładanie się, szczególnie w pompowtryskiwaczach. W przypadku nawarstwiania się problemu dochodzi do zwiększania się oporów pracy, a co za tym idzie, również temperatury, a w efekcie może dojść do uszkodzeń, jak zatarcia się ruchomych elementów, czy uszkodzenia sterowania. Diagnostyka układu zasilania odbywa się najpierw przez wstępną ocenę problemu. W serwisie przeprowadzane są testy przelewowe, aby uzyskać informację, gdzie fizycznie problem z zapchanym pompowtryskiem objawia się, i gdzie najwięcej paliwa wraca do obiegu. Następnie podpina się samochód pod tak zwany komputer, czyli urządzenie diagnostyczne, łączące się z ECU (akronim angielskiego Engine Control Unit – czyli główny sterownik silnika), specjalnie zaprogramowane i przygotowane do współpracy z silnikami z grupy VAG. Dzięki temu, mamy możliwość porównania jak objawia się problem, a w jaki sposób "widzi" go nasz samochód. Wszystkie tajniki związane z podobną diagnostyką porównawczą, znane są jedynie doświadczonym mechanikom z serwisów, którzy od lat interpretują dane z komputerów diagnostycznych i mogą już zazwyczaj po samych danych różnych grup badań stwierdzić, co może dolegać silnikowi. Odniosę się do przykładu – duża ilość nieprzetłoczonego do silnika oleju napędowego, przy jednoczesnym braku odczytów na temat niewykorzystanej dawki paliwa, mogą świadczyć o uszkodzonym sterowniku, zbyt wolny BIP, czyli czas reakcji elektrozaworu, na sygnał jego otwarcia/zamknięcia, może informować o uszkodzonej cewie sterującej. Wiele jest takich sytuacji, gdzie już sama diagnostyka komputerowa może odpowiedzieć nam na pytanie: co z naszym samochodem? Co w przypadku, jeśli problemu nie można zdiagnozować na komputerze?

PompowtryskiwaczPompowtryskiwacz


Druga część związana z diagnostyką układu zasilania silnika to część typowo nieelektroniczna. Co prawda współczesne samochody, pełne są elektroniki, a czujnikami auto jest wprost naszpikowane, ale pompowtryski, jako układ zasilania silnika mają ogromną zaletę dla wszystkich ceniących sobie połączenie osiągów i ergonomii, a mianowicie są w dużym stopniu mechaniczne. W kwestii diagnostyki mechanicznej problemy mogą powodować nieodpowiednie położenie wałka rozrządu w stosunku do pompowtryskiwaczy, co wywoła nierówną pracę silnika (nowsze generacje posiadają czujnik położenia wału), oraz nieodpowiednia regulacja nacisku dźwigienki. Ustawienie nacisku określa skok, po jakim ma pracować pompka pompowtrysku, a reguluje się go za pomocą odpowiednich śrub regulacyjnych w budowie pompowtrysku, przy jednoczesnym ustawieniu wałka rozrządu w odpowiedniej pozycji. Po dokręceniu do oporu luzujemy śrubę o pół obrotu i kontrujemy nakrętką. Oczywiście, jest to założenie teoretyczne i niekiedy, szczególnie wobec leciwych już aut, należy brać pod uwagę możliwą konieczność wprowadzenia korekt, już po regulacji, na podstawie pracy silnika. Ostatnim, co możemy ustawić mechanicznie, jest napięcie paska zębatego, na wałku rozrządu. Jest to bezpośrednio związane z momentem rozpoczęcia wtrysku, ponieważ prędkość obrotowa silnika, definiuje również prędkość, z jaką pracuje wałek rozrządu. Najnowocześniejsze systemy posiadają układy ze zmiennymi fazami rozrządu, które pozwalają dobrać parametry wtrysku odpowiednio do danej prędkości obrotowej i obciążenia silnika.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów