regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Z czego składa się zestaw naprawczy pompowtryskiwacza Bosch i jak przebiega jego regeneracja?

Części do naprawy pompowtryskiwacza

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Konieczność przeprowadzenia regeneracji układu zasilania PD silnika jest, co jakiś czas, konieczna, ze względu na zużycie eksploatacyjne, które dotyka właśnie podzespoły wchodzących w skład układu zasilania. Jest to wywołane obecnością w oleju napędowym naturalnych zanieczyszczeń, przed którymi ustrzec się jest nie sposób. Powodują one zapychanie się filigranowych kanalików i komór części wtryskowej pompowtryskiwacza, co prowadzi do utraty jego osiągów, zwiększania się oporów pracy i powstawania usterek. Dobra wiadomość jest jednak taka, że pompowtryskiwacze poddają się w większości procesowi regeneracji w pełni i nie jest konieczne wymienianie podzespołu, po wystąpieniu niektórych usterek. W jakich przypadkach regeneracja pomoże, a w jakich konieczne jest wymienienie podzespołu? Co wchodzi w skład zestawu naprawczego pompowtryskiwacza?

Pompowtryskiwacz po regeneracji Z czego składa się zestaw naprawczy pompowtryskiwacza Bosch i jak przebiega jego regeneracja?


Typowe usterki pompowtryskiwacza

Ze względu na warunki swojego środowiska pracy, w pompowtryskach, pojawiają się usterki najróżniejszych rodzajów. Od uszkodzeń części tłoczącej, w postaci pękniętych sprężyn, nieszczelnych tłoczków czy zerwanych zaczepów w grzybkach pompowtrysków, poprzez uszkodzenia sterowania pompowtryskiwaczami, na przykład niesprawna cewa czy zapieczony elektrozawór, aż po część wtryskową, z dyszami zapchanymi parafiną, czy niesprawnymi iglicami. Wymiana pompowtryskiwaczy i cena jaką trzeba zapłacić za pompowtryski, biorąc pod uwagę jak niewielki, jest to element, może nieco zaskakiwać, przy pierwszym się z nią zetknięciu, niemniej nie ma się co dziwić, biorąc pod uwagę, jakim obciążeniom jest poddawany i jak precyzyjnie jednocześnie musi być wykonany, cena jest wprost proporcjonalna. Nie zmienia to jednak faktu, że wymiana układu zasilania silnika wysokoprężnego w postaci pompowtrysków (a zaznaczmy, że jest to rozwiązanie nieprodukowane od pewnego czasu, więc i auta, w których możemy je znaleźć również, nie są fabrycznie nowe), może przekroczyć wartość samochodu, co sprawi, że wymiana będzie nieopłacalna i przyniesie naszemu pojazdowi, tak zwaną, śmierć finansową. Wśród usterek, które dotykają pompowtryskiwacze, można wymienić problemy takie jak:

- utrata szczelności,
- wyeksploatowanie powierzchni ślizgowej dźwigni rolkowych,
- utrata sprawności cewki elektromagnetycznej,
- uszkodzenie końcówki wtrysku.

Elementy zestawu naprawczego pompowtryskiwaczy Zestaw naprawczy pompowtryskiwacza Bosch


Zaplecze odtwórcze Bosch

Na szczęście, o problemach pojawiających się układem zasilania silnika wiedzą również jego producenci, w tym także Bosch, więc wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta, przygotowali zestawy naprawcze pompowtryskiwaczy Bosch. Z czego składa się taki zestaw naprawczy pompowtryskiwacza Bosch. Po pierwsze, uszczelniacze. Jest to najpopularniejsza usterka pojawiająca się w użytkowaniu pompowtrysków, problemy ze szczelnością układu zasilania. Uszkodzone uszczelki pompowtryskiwaczy i objawy takiego uszkodzenia jest to zazwyczaj szarpanie silnika, szczególnie podczas wchodzenia silnika na wysokie obroty. Prócz tego wśród zestawów naprawczych znajdziemy sprężyny, grzybki (zabezpieczenia) i zaczepy wchodzące w skład części tłoczącej. Znajdujące się w najbardziej obciążonej części pracującej pompowtryskiwacza, zużywające się części, konieczność wymiany, najczęściej sygnalizują poprzez spadek osiągów silnika bądź poprzez trudności z uruchomieniem zimnego silnika. Prócz tego w zestawach naprawczych możemy znaleźć jeszcze śruby mocujące, które, jak łatwo się domyślić służą do zamocowania w bloku silnika pompowtryskiwaczy. Okresowe wymienianie tych śrub jest równie ważne, jak pozostałych elementów wchodzących w skład budowy pompowtryskiwacza, ponieważ obluzowanie się pompowtrysku podczas pracy w silniku może doprowadzić do zniszczenia wału rozrządu bądź nawet rozerwania głowicy silnika, nie mówiąc już o zniszczeniu pompowtryskiwacza. Utrata szczelności pompowtryskiwacza objawia się nie tylko w okolicy oringów uszczelki pompowtryskiwaczy Bosch. Straty na szczelności mogą pojawić się także w okolicy nakrętki stożkowej (pełniącej rolę termopodkładki uszczelniającej w silnikach 16-zaworowych), co wywołane jest biciami nakrętki o przylgnię gniazda pompowtrysku (zestaw uszczelki pompowtryskiwaczy 2.0 TDi). Wymiana nakrętki stożkowej, termopodkładki, uszczelnień zewnętrznych i wewnętrznych pompowtryskiwacza oraz, jeśli to konieczne, również końcówki wtrysku wchodzi w skład tak zwanych dwóch pierwszych etapów regeneracji pompowtryskiwaczy.

3 etap regeneracji i regulacja BIP pompowtryskiwacza

Trzecia faza regeneracji dostępna jest dopiero od 2016 roku, kiedy to Bosch udostępnił technologię do użytku swoim autoryzowanym serwisom. Trzeci etap regeneracji to najprościej mówiąc zbiór wszystkich możliwych do wykonania pomiarów i regulacji w obrębie zaworu sterującego. Ze względy na fakt, że za odpowiednie dawkowanie paliwa odpowiedzialny jest zarówno BIP (o którym za chwilę), jak również skok kulki, który (między innymi) reguluje się w czasie 3 etapu regeneracji. Aby zmienić skok kulki w zaworze kulowym pompowtryskiwacza, wymienia się dwie podkładki regulacyjne, jedną która znajduje się pomiędzy tłoczkiem uszczelniającym a elektromagnesem, oraz podkładkę znad sprężyny, która ustala jej napięcie. Odpowiednie wyregulowanie tych elementów to idealnie zgrany BIP.
BIP jest to wartość która określa faktyczny moment rozpoczęcia wtrysku, który niekiedy różni się nieco od deklarowanej wartości, ale przy odpowiedniej regulacji nie wpłynie w żaden sposób ujemnie na pracę auta. Beggining od Injection Period jest to opóźnienie rozpoczęcia wtrysku, które może przyjmować wartości zarówno dodatnie jak i ujemne, co oznacza, że może rozpoczynać wtrysk zarówno za wcześnie jak i za późno. BIP jest ustalany przez sterownik na podstawie informacji z czujnika obrotów wału korbowego i czujnika Halla z wałka rozrządu, co z kolei definiuje dawkę trysku (czyli czas wtrysku) oraz jego przebieg w stosunku do górnego martwego położenia tłoka. Źle wyregulowany BIP doprowadzi najpierw do spadku osiągów, a następnie do znacznie szybszego wyeksploatowania pompowtryskiwacza.

Jeśli znalazłeś naszą stronę, bardzo możliwe, że szukałeś:
- regeneracja pompowtryskiwaczy cena
- regeneracja pompowtryskiwaczy bosch
- regeneracja pompowtryskiwaczy kraków
- zestaw naprawczy pompowtryskiwaczy 1.9 tdi
zestaw naprawczy pompowtryskiwaczy 2.0 tdi
- uszczelki pompowtryskiwaczy objawy
- uszczelki pompowtryskiwaczy 2.0 tdi
uszczelniacze pompowtrysków 1.9 tdi cena

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów