regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Regeneracja pompowtrysków cena regeneracji pompowtryskiwaczy

Zasilanie PD silnika diesla

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl



Zawodność układu zasilania silnika wysokoprężnego stała się wręcz przysłowiowa, niejednokrotnie przytaczana na forum kierowców i zakładów mechaniki pojazdowej. Faktem jest, że układ zasilania silnika jest bardzo precyzyjny i nawet niewielka ingerencja w jego filigranową budowę, może skończyć się daleko idącymi skutkami, wymagającymi regeneracji. Zanieczyszczenia paliwa, bo o nich w głównej mierze mowa, przyczyniły się do większości wizyt kierowców w serwisach zajmujących się regeneracją ww. układu. Dziś, monopol na stanowisku zasilania silnika, ma Common Rail, lecz jeszcze do niedawna, realnym konkurentem były pompowtryskiwacze, cieszące się nieposzlakowaną opinią. Warto o nich wspomnieć, bo, mimo że odchodzą z rynku, wciąż po naszych drogach jeździ sporo przedstawicieli tej żywej historii. Jakie generacje pompowtryskiwaczy możemy wyróżnić, jakie są objawy uszkodzonych uszczelniaczy pompowtryskiwaczy oraz czy można jeździć z uszkodzonym pompowtryskiem? (tu odpowiedzmy od razu, nie można)

Elementy pompowtryskiwaczy Regeneracja pompowtrysków cena regeneracji pompowtryskiwaczy


Piezoelektryki, czyli nie ruszaj, bo zepsujesz.


Pompowtryskiwacze działają na podstawie pracy wałka krzywkowego, zwanego wałkiem rozrządu, który jest napędzany wałem korbowym. Pod wpływem jego pracy (stosunek 2:1), sprężane w komorze wysokiego ciśnienia jest paliwo oraz uruchamiane są zawory elektromagnetyczne lub piezoelektryczne, zależnie od generacji wtrysków, które sterują bezpośrednio ilością i częstotliwością dozowania paliwa. Pośrednio, za wartości wymienionych współczynników, odpowiada sterownik kontroli dozy paliwa, pracujący na podstawie odczytów czujnika położenia wału korbowego, czujnika Halla z wałka rozrządu i czujnika położenia tłoka. Nadmiar paliwa z komory sprężania, który nie został podany do komory spalania w silniku, jest wydalany z układu poprzez króćce odpływowe, zwane przelewowymi. Tak, w skrócie, wygląda praca pompowtryskiwaczy. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż czas reakcji piezoelektrycznych zaworów liczy się w milisekundach, możemy sobie przedstawić, jak wymagającym wyzwaniom, podczas regularnej pracy silnika, są poddawane. Z racji wysokiego obciążenia mechanicznego i termicznego dochodzi do wyeksploatowania się różnych elementów takich jak choćby uszczelniacze pompowtryskiwaczy. Uszkodzone pompowtryskiwacze, objawy takiego uszkodzenia, zazwyczaj są ostatnim sygnałem zanim dojdzie do poważnego problemu. Na szczęście dla naszego portfela, jest możliwość pompowtryskiwacze regenerować. Na czym polega regeneracja pompowtryskiwaczy Bosch?

Przebieg i cena regeneracji pompowtryskiwaczy


Regeneracja to proces, który ma na celu przywrócenie 100% sprawności regenerowanego elementu, jednak odzyskanie fabrycznych osiągów nie jest łatwe i wymaga specjalistycznego sprzętu. Pompowtryski Bosch i Siemens w większości wypadków, bez większych problemów, poddają się procesowi regeneracji. Pierwszym krokiem, powinien być wybór specjalisty, do którego się zwrócimy. Serdecznie odradzam osiedlową mechanikę pojazdową — prócz ryzyka, najprawdopodobniej zostawimy tam pieniądze, nie mniejsze, niż w autoryzowanym serwisie. Jeśli zdecydujemy odpowiedzialnie i wybierzemy autoryzowany serwis, właściwie nie musimy martwić się o nic więcej. Cały proces, od demontażu, poprzez ciśnieniowe czyszczenie, wymianę zużytych elementów, regulację i montaż, mamy objęty gwarancją serwisową, sygnowaną znakiem jakości Bosch, a wszystkie wykonane usługi są możliwe do zweryfikowania online, za pomocą mobilnej aplikacji, Bosch QualitySCAN, dostępną na większość Androidów oraz iOS-ów. Regenerowany podzespół jest sprawdzany na stołach probierczych takich jak EPS 815 z przystawką Cambox, poprzez szereg testów, ustawiane są wartości fabryczne, które ma osiągać, regulowany jest do momentu osiągania powtarzalnych wyników na stacjach pomiarowych. W pompowtryskiwaczach, które w bardzo dużym stopniu są mechaniczne, regulacja odbywa się za pomocą doboru podkładki regulacyjnej i ustawienia szczeliny powietrznej. Dodatkowo regulacja odbywa się za pomocą dwóch śrub regulacyjnych już po montażu w silniku. W przypadku, kiedy regenerowany podzespół nie ma możliwości uzyskania wskazanych przez Boscha wyników, zawsze jest rozbierany i każdy element jest analizowany pod względem zgodności z zaleceniami producenta. Jedynym, którego się nie demontuje, jest stos piezoelektryczny, który raz zdemontowany, nie nadaje się już do ponownego montażu. W autoryzowanych pracowniach zajmujących się regeneracją uszkodzony pompowtryskiwacz nie ma prawa opuścić pracowni zmontowany, ale nie zregenerowany. Cena regeneracji pompowtryskiwacza uzależniona jest od stopnia jego uszkodzenia. Czyszczenie i wymiana uszczelniaczy w pompowtryskiwaczach to koszt około 150 - 200 złotych. Jeśli dochodzi do uszkodzenia na przykład nakrętki stożkowej, której nie ma w standardowym zestawie naprawczym, cena rośnie. Podobnie ma się sytuacja z uszkodzeniami cewki sterującej zaworem elektromagnetycznym czy sprężyn, na przykład w sekcji tłoczącej. Najdroższe uszkodzenia pompowtryskiwaczy, czy może raczej całego układu PD jest uszkodzenie korpusu pompowtryskiwacza lub wałka rozrządu, który jest bardzo drogi.

Rozmontowane pompowtryskiwacze Wyeksploatowane elementy pompowtryskiwaczy



Fabrycznie regenerowane Bosch BX


Proces złożony i czasochłonny, jednak wart tego, by zaczekać i zapłacić, ponieważ, po pierwsze, złożoność takiej operacji na otwartym sercu samochodu, przerasta nasze możliwości, po drugie, mamy gwarancję, że usługa będzie wykonana jakościowo, a gwarancji nie zamykają łopatki ilości przejechanych kilometrów, po trzecie, i dla wielu z nas najważniejsze, regeneracja pompowtryskiwaczy jest kilkukrotnie tańsza, niż wymiana na fabrycznie nowe podzespoły. Dodatkowo specjalnie dla wykorzystujących pompowtryski piezoelektryczne, Bosch zapewnia możliwość udziału w programie Bosch eXchange, w którym dostępne są produkty fabrycznie regenerowane, po obniżonej cenie. Co prawda technologia odtwórcza dla regeneracji układu PD sterowanego piezoelektrycznie nie jest dostępna dla warsztatów Bosch, podobno z racji wysokiej złożoności procesu, jednak przecież Bosch je stworzył, więc komu innemu można by polecić naprawę z większą dozą zaufania, niż samemu producentowi. W tym miejscu chciałbym także wspomnieć, że często pada pytanie: Kiedy do wymiany pompowtryski? Z doświadczenia wiemy, że raczej nie prędko. Żywotność pompowtryskiwaczy jest tak duża, że uszkodzona wiązka pompowtryskiwaczy praktycznie się nie zdarza.

Pompowtryski wciąż pracują.


Pompowtryski pożegnały się z rynkiem samochodowym, ale jedynie w segmencie samochodów osobowych. W samochodach użytkowych, które obowiązują inne normy emisji spalin, pompowtryskiwacze wciąż mają się świetnie i są poważną konkurencją dla jednostkowych pomp paliwa PLD. Wspomagane dodatkowo systemem katalitycznej redukcji spalin w postaci wtryskiwanego w spaliny 32,5% roztworu mocznika, spełniają wymagania polityków również w Europie. Nie można jednak nie nadmienić, że coraz głośniejsze są informacje o zakazach, które planują lokalni włodarze wprowadzić, na przykład dotyczące wjazdów w określone strefy dla samochodów wyposażonych w silniki diesla lub ograniczenia albo zaniechania produkcji silników diesla. Ewidentnie jednak po raz setny za sprawę silników diesla bierze się osoba do tego nieprzygotowana. Bo jak zrezygnować z silnika, który napędza wszystkie statki na morzach (z pominięciem wojskowych okrętów atomowych) i większość samochodów ciężarowych na drogach całego świata?

Jeśli znalazłeś się na naszej stronie mogłeś również szukać:

- pompowtryski microcar
- pompowtryskiwacze regeneracja
- pompowtryskiwacze 1.9 tdi cena
- uszkodzone oringi na pompowtryskach objawy
- regeneracja pompowtryskiwaczy śląsk
- pompowtryskiwacze cena
- regeneracja pompowtryskiwaczy pomorskie
- ile kosztuje regeneracja pompowtryskiwaczy 1.9 tdi
- wymiana pompowtryskiwaczy

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów