regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Pompowtryski regeneracja - cena i skuteczność procesu naprawy

Pompowtryski w starej i nowej wersji.

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Jeśli spytać o normy ekologiczne i silniki diesla, zaraz na myśl przychodzi Dieselgate i związane z Volkswagenem oszustwa przy emisji spalin w samochodach grupy VAG, przypadkowo wykryte przez studentów podczas przygotowywania pracy na studia. Mało kto jednak wie, że to nie jest pierwszy raz, kiedy niemiecki koncern cierpi z powodu wyśrubowanych norm ekologicznych. Po wprowadzeniu normy EURO V inżynierowie zmuszeni byli szukać rozwiązań, które poradziłyby sobie z tlenkami azotu i tlenkami siarki, które powstają podczas spalania oleju napędowego. Stąd też obecność EGR i VNT w silnikach diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze. Do czasów wprowadzenia normy EURO IV silniki Rudolfa Diesla dawały sobie jeszcze radę ze spełnieniem wymagań polityków, niestety, piąta dyrektywa odnosząca się do emisji spalin, wyeliminowała je z rynku, pozostawiając wolne pole dla Common Rail, który dziś jest instalowany we wszystkich jednostkach napędowych wykorzystujących olej napędowy w samochodach osobowych. Polityczna śmierć spowodowała, że pompowtryski zniknęły z linii produkcyjnych, ale nie z naszych dróg, po których wciąż diesle na pompowtryskach jeżdżą i sądząc po trwałości tego podzespołu i jakości silników w niego wyposażonych, będą jeszcze długo jeździć.

Pompowtryskiwacze Pompowtryski regeneracja - cena i skuteczność procesu naprawy


Zalety i wady pompowtryskiwaczy.


Pompowtryskiwacz łączy w sobie skuteczność pompy wysokiego ciśnienia w sprężaniu paliwa, precyzję wtryskiwaczy w parametrach wtrysku paliwa i szybkość reakcji sterowania piezoelektrycznego. Te trzy cechy sprawiły, że zapisał się w annałach historii i cieszy się sporą popularnością wśród użytkowników ceniących sobie połączenie niezawodności i ergonomii. Pompowtryskiwacze, aby sprostać wymaganiom rynku, były udoskonalane. Najpierw pod względem stopnia sprężenia paliwa – zamiast zaworów kulkowych zastosowano specjalne trzpienie z talerzykiem, którego przylgnia tworzy teraz zawór. Wytrzymałość na panujące wewnątrz układu ciśnienie znacznie się dzięki temu zwiększyło i zamiast 1600 barów można było uzyskać nawet powyżej 2200 barów. Osiągi takie były niemożliwe do uzyskania w przypadku wykorzystania zaworka kulkowego. Kolejnym udoskonaleniem było wykorzystanie siłownika piezoelektrycznego do sterowania ruchem iglicy otwierającej dostęp do dyszy wtryskiwacza (końcówki wtrysku). Piezoelektryczne siłowniki zbudowane są z kryształów piezoelektrycznego kwarcu zebranego w stosy, poprzekładanego płytkami metalu. piezoelektryki działają w ten sposób, że pod wpływem stresu fizycznego (nacisku) generują impulsy elektryczne. Tutaj zastosowano sytuację odwrotną – pod wpływem impulsu elektrycznego zmienia się objętość materiału, co z kolei wywołuje ruch siłownika. Częstotliwość pracy piezoelektrycznego sterowania jest kilkukrotnie większa niż w przypadku sterowania elektromagnetycznego.

Pompowtryski przygotowane do naprawy Pompowtryski wymagające naprawy



Regeneracja pompowtryskiwaczy - opinie a rzeczywistość.


Co więcej, pomijając stos piezoelektryczny, wszystkie elementy poddają się regeneracji, a przy zachowaniu pewnych zasad instalacja i regulacja pompowtryskiwaczy jest stosunkowo prosta, dla wprawnego mechanika. Pytając, ile kosztuje regeneracja pompowtryskiwacza Bosch, równie dobrze moglibyśmy spytać, ile kosztuje naprawa samochodu. Odpowiedź będzie ta sama, zależy, co się zepsuło. Uszkodzenie stosu piezoelektrycznego nie należy do usterek, które można zregenerować, więc ewentualne usterki tej części pompowtryskiwacza kończą się wymianą całego podzespołu. Poza tym wszystkie pozostałe elementy poddają się regeneracji, w tym sterowanie elektromagnetyczne z wcześniejszych generacji – cewka, elektrozawór, część tłocząca – korpus, sprężyny pompki, tłoczek z iglicą i dysza wtrysku. Cena wykonania regeneracji pompowtryskiwacza ustalana jest indywidualnie po wstępnej analizie stanu i zużycia pompowtrysku, stąd też nie można udzielić odpowiedzi na zapytanie o koszt usługi, bez wcześniejszego zapoznania się ze stanem podzespołu. Problemem natomiast nie jest ustalenie ceny za czyszczenie pompowtryskiwaczy – termochemiczne czyszczenie pompowtryskiwaczy pod zwiększonym ciśnieniem przy wykorzystaniu maszyny Carbon Zapp, które powinno bez problemu usunąć wszystkie zbierające się w pompowtryskach zanieczyszczenia, jak np. krystalizująca się z oleju napędowego parafina, kosztuje w granicach 100 złotych. Nie można nie nadmienić, że zazwyczaj takie czyszczenie, przywraca układowi zasilania pełną sprawność. Równie łatwo jest określić jaką cenę przyjdzie nam zapłacić za wymianę uszczelniaczy pompowtryskiwaczy. Uszczelnienia w postaci gumowych oringów i metalowej termopodkładki (albo nakrętki stożkowej dla pompowtryskiwaczy do 16V silnika 2.0 tdi) wchodzą w skład tak zwanego zestawu naprawczego, którego cena rzadko przekracza 100 złotych. Dodatkowe 100 złotych trzeba zapłacić za ich wymianę i montaż pompowtryskiwacza. W ten sposób pompowtryskiwacze 1.9 tdi, cena których wynosi 1300 – 1600 złotych za nowy pompowtryskiwacz, możemy zmniejszyć do 200 – 250 złotych za czyszczenie i wymianę uszczelnień.

Cena niższa niż jakość.


Testowanie pompowtryskiwacza w profesjonalnej pracowni powinno odbywać się na maszynie zwanej stołem probierczym, a konkretnie Bosch EPS 815 z przystawką Cambox, która umożliwia uzyskanie informacji niezbędnych do przeprowadzenia tak zwanego trzeciego etapu regeneracji, którym jest definicja skoku zaworka. Dzięki doborowi podkładek regulacyjnych, o dokładności liczonej w mikronach, specjalista regenerujący pompowtryskiwacz może odzyskać fabryczne osiągi pompowtryskiwacza. Jeśli zostaną uszkodzone pompowtryskiwacze, objawy powinny dla nas być pierwszym i ostatnim dzwonkiem, do skorzystania z oferty regeneracji podzespołu.

Czy szukałeś może:
- regeneracja pompowtryskiwaczy śląsk
- regeneracja pompowtryskiwaczy pomorskie
- ile kosztuje regeneracja pompowtryskiwaczy 1.9 tdi
- wymiana pompowtryskiwaczy

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów