regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Objawy Uszkodzonych Pompowtryskiwaczy

Przyczyny i objawy typowych usterek pompowtryskiwaczy

Awarie układu zasilania paliwa nie należą do listy najrzadszych problemów, dotykających silniki samozapłonowe. Są to przypadki dość częste, a spowodowane jest to wyjątkową precyzją i jakością ich produkcji. Jednak wystąpienie awarii, to nie jest zazwyczaj kwestia sekund, tylko dobrych kilku dni ignorowania sygnałów, które nasz silnik nam wysyła, pośrednio i bezpośrednio. Jak rozpoznać, że silnikowi wyposażonemu w pompowtryskiwacze coś dolega?


OŚMIO ZAWOROWY WTRYSKIWACZ FIRMY BOSCH
OŚMIO ZAWOROWY WTRYSKIWACZ FIRMY BOSCH


Typowe objawy nietypowej awarii

Pompowtryskiwacze nigdy nie zaskarbiły sobie opinii zawodnego podzespołu. Mimo kilku wpadek, z niską jakością wałka rozrządu, który ulegał uszkodzeniu, a kształtki pierścienia krzywkowego, wyłamywały się podczas pracy, cechował się raczej jakościowym wykonaniem i niezawodnością. Pomysłowa konstrukcja i precyzja podczas produkcji, dawały mu możliwość pracować przez dziesiątki tysięcy kilometrów, niemniej jednak, nie był idealny. Największym zagrożeniem dla żywotności wtryskiwaczy były i są zanieczyszczenia paliwa. Nic nie wpływa bardziej niszcząco na ultra precyzyjną budowę pompowtrysku, niż krystalizująca się parafina. Kryształki tej pochodnej węglowodorów, zbierając się w okolicach końcówek wtrysku, najpierw będą utrudniały, a następnie zupełnie uniemożliwią transport oleju napędowego. Biorąc pod uwagę fakt, iż kąt wtrysku, czyli najlepszy stosunek zasięgu wtrysku do kąta wierzchołkowego rozpylenia, gwarantujący ergonomię spalania, to wartość regulowana, ustawiana precyzyjnie, pod każdy podzespół indywidualnie, proszę sobie wyobrazić, jak zmienia precyzyjnie dobrane na stacjach probierczych wartości, zbierająca się w dyszy parafina. Pojawiająca się w układzie woda, pod postacią skroplonej pary wodnej, jeśli przedostała się przez pompę tandemową, błyskawicznie doprowadzi do zatarcia pompowtryskiwacza. Jak skutecznie się chronić, przed podobnymi zagrożeniami? Bardzo trudno, ponieważ są one od nas niezależne – higiena eksploatacji, to najrozsądniejsze, na co możemy się zdecydować, regularna wymiana filtrów i wykorzystanie autoryzowanych dealerów paliwa. Jak rozpoznać, że problem już istnieje? Tu sprawę mamy dużo łatwiejszą, ponieważ objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, jest bardzo wiele.

- Auto nie odpala na zimno
- Auto nie odpala na ciepło
- Auto traci obroty na jałowym biegu
- Auto gaśnie na niskich obrotach
- Nierówna praca silnika
- Czarny dym z wydechu
- Biały dym z wydechu
- Auto gaśnie bez wyraźnej przyczyny


OŚMIO ZAWOROWY POMPOWTRYSKIWACZ ROZŁOŻONY NA CZĘŚCI PIERWSZE
OŚMIO ZAWOROWY POMPOWTRYSKIWACZ ROZŁOŻONY NA CZĘŚCI PIERWSZE



Istotne w eksploatacji

Wszystkie wymienione przyczyny, mogą świadczyć o uszkodzeniu pompowtrysków, oczywiście rzetelny obraz tego, co dolega naszemu samochodowi, dadzą dopiero testy na stołach probierczych i stacjach diagnostycznych, takich jak na przykład EPS albo CRU. Niemniej jednak, którykolwiek z wymienionych symptomów powinien być dla nas sygnałem, że najwyższa pora odwiedzić serwis, a spotkanie z naszym zaprzyjaźnionym blacharzem nie da nam pożądanych efektów. Konieczne procesy regeneracyjne (nikt, kto szanuje swój portfel pompowtryskiwaczy nie wymienia na nowe), wymagają sprzętu wiedzy i doświadczenia a niewiele jest zakładów które dysponują wymienionymi na poziomie zadowalającym. Dokonując wyboru, rekomenduję skorzystać z usług autoryzowanego serwisu.




Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów