regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Jaki jest koszt regeneracji pompowtryskiwaczy?

PD, Pumpe Duse czyli pompowtryskiwacze.

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl



Pumpe Duse, układ zasilania silnika typu UIS, czy po prostu pompowtryskiwacze to prawdziwa, żywa legenda, stworzona przez Volkswagena, jako odpowiedź na zapotrzebowanie na skuteczny system zasilania silnika wysokoprężnego, szerzej znanego jako silnik samozapłonowy, albo silnik diesla. Ponieważ Fiat ze swoim Common Railem robił już na świecie furorę, tak VW musiał błyskawicznie odpowiedzieć na „as z rękawa” swojego włoskiego konkurenta. Stąd też wytężone prace inżynierów i efekt – pompowtryskiwacze.

Aby dobrze oddać charakter tego wynalazku z 1998 roku, należy przedstawić jego możliwości, ale w zestawieniu z najpopularniejszymi układami zasilania silnika z tamtych czasów. Mimo że mija już niemal 20 lat, od kiedy pompowtryskiwacze weszły na salony świata motoryzacyjnego, osiągi tego niemieckiego wynalazku nie odbiegają znacząco od współczesnych systemów zasilania, jedynie są znacznie mniej ekologiczne. Do ekologii wrócimy jeszcze, ale najpierw o osiągach.

Pompowtryskiwacze przesłane do regeneracji Jaki jest koszt regeneracji pompowtryskiwaczy?


Technologiczny przeskok


Dzięki rozwiązaniom zastosowanym w konstrukcji pompowtryskiwaczy takim jak połączenie generatora ciśnienia (pompy), wtryskiwacza (końcówka wtrysku) i sterowania (zawór elektromagnetyczny) udało się zmniejszyć ilość wchodzących w skład układu komponentów, a co za tym idzie, również zmniejszyć ilość narażonych na uszkodzenie lub zużycie elementów. Żywotność pompowtryskiwaczy stała się ich cechą rozpoznawczą – kilkaset tysięcy kilometrów bez zaglądania do silnika było bardzo charakterystyczne dla nieprzesilonych, klasycznych starych silników diesla.

Nikt nie jest idealny, to fakt, który odnosi się również do pompowtryskiwaczy – nawet one narażone są na zużycie eksploatacyjne, a dotyka ono najczęściej... uszczelnień. Tak, dbanie o pompowtryskiwacze sprowadza się do okresowej wymiany oleju i uszczelniaczy. To powinno zagwarantować nam długoletnią eksploatację silnika, który wyposażony w układ PD najprawdopodobniej okaże się bardziej żywotny, niż reszta samochodu. Warto tutaj dodać, że pompowtryskiwacz są na tyle wytrzymałymi urządzeniami, że potrafią doprowadzić do uszkodzenia gniazd, w których są zainstalowane, przez ich wyrabianie. Pompowtryski zasilane są za pomocą kręcącego się w stosunku 1:2 do obrotów silnika, wałka rozrządu. To właśnie ten wałek, wywołując nacisk na pompowtryskiwacze, powoduje, że siła przenoszona na urządzenia prowadzi do usterek głowicy.

Pompowtryskiwacze kontra Common Rail


Poza tym pompowtryskiwacze niemal nie mają wad – Common Rail na początku swojego istnienia osiągał do 1600 barów ciśnienia wtrysku, co oznacza, że był niemal 33% słabszy od pompowtryskiwaczy – standardowe osiągi pompowtrysków, dziś stanowią również standard najnowocześniejszych systemów Common Rail – tu należy jednak wtrącić, że dzieli je wspomniane 20 lat rozwoju. Dlaczego więc od pompowtryskiwaczy producenci samochodów osobowych odeszli niemal w zupełności, a w samochodach ciężarowych nadal święcą tryumfy? Ponieważ wprowadzona została norma emisji spalin EURO na poziomie, którego pompowtryski spełnić nie miały szans. Można więc powiedzieć, że pompowtryskiwacze spotkała polityczna śmierć.

Elementy pompowtryskiwaczy Pompowtryskiwacze przygotowane do regeneracji



Regeneracja pompowtryskiwaczy - cena zależy od czasu reakcji.


Pompowtryskiwacze są jednak na naszych drogach dość popularnym widokiem (i dźwiękiem – 3 fazy wtrysku sprawiały, że pompowtryski nie charakteryzowały się najwyższą kulturą pracy). Czy można więc znaleźć części zamienne do samochodów, z silnikami, których już się nie produkuje? Oczywiście tak. Bosch, znając możliwości swoich pompowtryskiwaczy, zapewnił pełne zaplecze odtwórcze dla podzespołów układu zasilania silnika. Stąd też pompowtryski można znaleźć zarówno w wersji regenerowanej fabrycznie, jak i zestawy naprawcze pompowtrysków, w których znajdziemy niemal wszystko, co zazwyczaj wymienia się podczas procesu regeneracji pompowtryskiwaczy. Jaki jest koszt regeneracji pompowtryskiwaczy? Jeśli w grę wchodzi jedynie wymiana uszczelniaczy i czyszczenie urządzenia, koszt jest stosunkowo niski. Jeśli jednak problemem jest uszkodzony korpus czy końcówka wtrysku, koszt znacznie wzrośnie.

Dlatego też z racji tego, że urządzenia te są bardzo precyzyjne i złożone, regenerację takich pompowtryskiwaczy powinniśmy pozostawiać profesjonalistom i specjalistycznym zakładom regeneracji hydrauliki samochodowej. Jedynie wtedy będziemy mieli pewność, że w skład części wykorzystanych do regeneracji urządzenia będą wchodzić jedynie atestowane, sprawdzone elementy i części zamienne. Dodatkowo pompowtryskiwacze, zasilanie mechanicznie, wymagają specjalnej procedury ustawienia skoku kulki zaworu kulkowego definiującego właściwą pracę pompowtryskiwacza. Nazywa się ten proces popularnie 3 etapem regeneracji i dostępny jest dopiero od niespełna dwóch lat. Udostępnienie przez Boscha informacji na temat przebiegu 3 etapu regeneracji nie eliminuje niestety wszystkich problemów dotykających pompowtryskiwacze. Objawy uszkodzonych pompowtryskiwaczy piezoelektrycznych niestety zazwyczaj ifnormują o konieczności wymiany pompowtrysków.

Ostatni generacja tych urządzeń została wyposażona w system sterowania ruchem iglicy dyszy wtryskiwacza za pomocą specjalnego siłownika sterowanego piezoelektrycznie, który następnie działa na przetwornik hydrauliczny i wywołuje wtrysk paliwa do komory spalania silnika. Ten siłownik piezoelektryczny zbudowany jest z naprzemiennie poukładanych piezoelektrycznych kryształów kwarcu i metalowych blaszek. Według producenta i mechaników jest to element nieregenerowalny z powodu złożoności sterowania zaworem. To fakt, wymontowanie piezoelektryka sprawi, że straci on bezpowrotnie swoje właściwości. Jednak o 3 etapie regeneracji, również mówiono, że jest on zbyt złożony, aby powierzyć go nawet autoryzowanym stacjom serwisowym, jednak już od 2 lat jest dostępny i realizowany w pełni przez ASO Boscha – Bosch Diesel Service oraz Bosch Diesel Center. W zasadzie można powiedzieć, że cena regeneracji pompowtryskiwaczy waha się w zakresie od 100 złotych za samo czyszczenie, aż po kilkaset złotych w przypadku uszkodzenia elementów składowych.

Skoro wyszukałeś naszą stronę, byc może szukałeś również:
- pompowtryskiwacze 1.9 tdi cena
- pompowtryskiwacze objawy
- regeneracja pompowtryskiwaczy bosch
- regeneracja pompowtryskiwaczy koszt
- regeneracja pompowtryskiwaczy pomorskie
- regeneracja pompowtryskiwaczy wrocław
- regeneracja pompowtryskiwaczy śląsk
- regeneracja pompowtryskiwaczy warszawa

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów