regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

JAKI OLEJ POMPOWTRYSKI PASSAT B5 | REGENERACJA POMPOWTRYSKÓW VW TDI

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Shell wraz z Volkswagenem od wielu lat rozwijają swoje partnerstwo w celu zmaksymalizowania osiągów jak i poprawy ochrony silników z pompowtryskiwaczami koncernu VAG. Volkswagen Touareg, Seat Leon oraz Audi Q7 to samochody, które powstały przez koncern Volkswagen oraz które opuszczając fabryki, zalewane były olejem Shell Helix. Od kilkunastu lat, firmy Shell i Volkswagen współpracują na polu rozwijania nowych rozwiązań konstrukcyjnych i innowacji, zarówno dla samochodów sportowych jak i seryjnych. W 2006 roku, Volkswagen powierzył firmie Shell dostarczenie oleju na „pierwsze zalanie” dla silników 1.9 2.0. 2,5 1.4 5.0 wyprodukowanych w Salzgitter, a więc w jednej z największych fabryk w Europie, która produkuje więcej niż 1/3 wszystkich silników dla koncernu VW . Umowa, którą podpisały obie firmy, obejmuje wszystkie marki produkowane przez koncern VAG, a więc: Audi, Seat, Skoda i VW. Firma Shell dostarcza co roku ponad 3,5 miliona litrów oleju na pierwsze zalanie, dla silników benzynowych oraz Diesla, wyprodukowanych w fabryce Salzgitter. Współpraca ta odbywa się także na naszym rodzimym rynku, gdzie w ramach umowy, Shell dostarczył ponad 700 tysięcy litrów olejów oraz środków smarnych do fabryki Volkswagena w Polkowicach. Nie stosowanie się do zaleceń norm olejowych spowoduje, że regeneracja pompowtrysków, naprawa silnika będzie nieunikniona. Dobrym przykładem są pompowtryski passat b5 gdzie usterki występują bardzo często. Postępujący rozwój technologii konstrukcji silników oraz rosnące wymagania rynku powodują, że eksperci z firmy Shell muszą nieustannie udoskonalać swoje produkty. Głównym źródłem wiedzy są lata doświadczeń firmy Shell na torach wyścigowych (ponad 60 lat!), gdzie jednostki napędowe pracują w ekstremalnych warunkach. Firma od wielu lat towarzyszy zespołowi Audi Sport, wystawiającemu prototypy w klasie LMP1 do 24 godzinnego wyścigu Le Mans. Przygotowane przez Audi oraz Shell prototypy z silnikami wysokoprężnymi, wygrywały większość wyścigów w ostatnich latach (Audi R10 TDI, Audi R15++ TDI, Audi R18 TDI Ultra oraz Audi R18 E-tron Quattro). Współpraca ta przeniosła się także do zawodów DTM (Mistrzostwa Samochodów Turystycznych), gdzie wszystkie dotychczasowe modele Audi pracowały na oleju Shell Helix. Firma Shell od wielu lat związana jest także z włoską firmą Ferrari, z którą często tryumfowała w Formule 1.



Olej do smarowania silników z pompowtryskami do samochodów VW TDI:

olej do smarowania pompowtrysków

Smarowanie silników z pompowtryskiwaczami TDI w grupie VAG VW

Jednostki napędowe z rodziny TDI w grupie VW zadebiutowały w drugiej połowie lat 90, od razu ciesząc się ogromnym zainteresowaniem. Popularność tych silników w głównej mierze wzięła się z tego, że jednostki napędowe TDI cechowały się zupełnie inną charakterystyką pracy silnika wyposażonego w pompowtryskiwacze, względem starych Diesli. Chodzi tu w szczególności o znacznie lepszą reakcję na pedał przyspieszenia, elastyczność, niskie zużycie paliwa oraz o przyjemność z jazdy takim samochodem, ponieważ pojazd poruszał się podobnie do auta wyposażone w silnik benzynowy z turbosprężarką. Rok 1998 uznać można za przełomowy, jeśli chodzi o wprowadzenie silników TDI do branży. Konstrukcje te pozwalały na lepsze wypełnienie komory spalania oraz na lepsze uwarstwienie mieszanki, co przekładało się na większą sprawność całego silnika. Wysokie ciśnienie na końcówce pompowtryskiwacza, a także zasada: „jeden cylinder – jeden pompowtryskiwacz” pozwalały na większe pole manewru w kwestii płynnej zmiany dawki wtrysku czy czasu wtryskiwanego paliwa do poszczególnego cylindra. Rozwiązanie to z pewnością zapisało się na kartach historii motoryzacji, szczególnie w przypadku silników Diesla. Konstrukcja pompowtryskiwacza oparta była na stosunkowo twardej oraz mocnej sprężynie, wywierającej nacisk na rolkę pompowtryskiwacza oraz krzywkę wałka rozrządu. To współpraca tych dwóch elementów jest najważniejsza w całym zespole, ponieważ zachowana musi zostać dokładność pracy jak i odpowiednie sterowanie silnikiem. Ten wymóg spowodował konieczność określenia nowej, bardzo wymagającej normy oleju dla VW – 505.01, która opublikowana została w 1999 roku. Z początku norma ta oparta była na wymagania ACEA A3/B3 oraz dodatkowych wymaganiach przeciwzużyciowych na silniku TDI. Oleje te występowały wyłącznie o lepkości 5W40, posiadające odporność na odparowanie ok. 13%. Istotne były także ustalone przebiegi na poziomie 15 tysięcy kilometrów.



pompowtryskiwacze wersje silników

Oleje, które przeznaczone są dla silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem, obok właściwości przeciwzużyciowych ACEA A3/B3, charakteryzować się muszą zdolnością do przechwytywania oraz utrzymywania zawiesiny z cząstek sadzy. Dzięki takiemu olejowi, cząstki sadzy nie osadzają się wewnątrz silnika oraz w krytycznych punktach smarnych silnika. Standard ten wyznacza konieczność spełniania przez olej wysokiej odporności na utratę lepkości po przejściu przez współpracującą parę trącą krzywka wałka rozrządu – rolka pompowtryskiwacza. 2005 rok przyniósł w Volkswagenie nowy standard – 505.01, w którym podniesione zostały wewnętrzne wymagania do poziomu ACEA A3/B4 – 04 i oferowany był w dwóch lepkościach: 5W30 oraz 5W40. Oleje te posiadają dodatkowy wymóg – TBN (całkowita liczba zasadowa) na poziomie nie mniejszej niż 7. Wymóg ten określa zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych substancji pochodzących z procesu spalania. Wciąż jednak najważniejszą cechą tych olejów, jest wysoka odporność na utratę lepkości oleju w wyniku współpracy wałka rozrządu z pompowtryskiwaczem. To właśnie w tym miejscu, olej najszybciej się zużywa i traci swoją lepkość, co zwiększa ryzyko awarii całego silnika. Zużywający się zatem olej w silnikach z rodziny TDI nie wynika z wady konstrukcyjnej samej jednostki, lecz z wysokiego ciśnienia w układzie rozrządu zaworowego. Unikaj wydłużania przebiegów, a naprawy i regeneracja podzespołów będą rzadsze i mniej kosztowne. Firma Castrol posiada w swojej ofercie pełną gamę olejów, spełniających opisany wyżej standard 501.01 dla pompowtryskiwaczy. Polecanym olejem z tą normą dla jednostek VW (passat b5), jest olej SLX Professional B4 5W-30.



Normy olejów Castrol do silników z pompowtryskiwaczem:

olej castrol - pompowtryskiwacze

Olej Castrol Edg 5w30 do samochodów z pompowtryskiwaczami do samochodów osobowych i dostawczych silników TDO VW:

olej castrol edg 5w30 - pompowtryski


Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów