regeneracja
pompowtryskiwaczy

i pomp jednostkowych UP-PLD
do samochodów osobowych i ciężarowych

Czy w samochodzie Passat B6 są pompowtryskiwacze?

Legenda na kołach.

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl



Jeden z najbardziej znanych samochodów świata, najbardziej ekskluzywne auto swojej klasy (średniej) i jeden z najczęściej sprzedających się modeli Volkswagena. Historia tego samochodu rozpoczęła się w roku 1973, kiedy to pojawił się w swojej pierwszej (i jak niektórzy twierdzą: najpiękniejszej) generacji. Od tamtego czasu, kolejne udoskonalone wersje podbijały serca miłośników niemieckiej motoryzacji na całym świecie. W Ameryce dostępny pod nazwą Dasher, w Chinach Magotan. Poza tym znany również jako Corsar, Carat czy Santana. Mowa oczywiście o najbardziej rozpoznawanym (obok Golfa) dziecku Volkswagena, a mianowicie o Passacie.

Samochód marki Volkswagen - Passat B6 Czy w samochodzie Passat B6 są pompowtryskiwacze?


Historia Volkswagena Passata.


Nazwa Passata pochodzi od nazwy międzyzwrotnikowego wiatru. I chyba nie bez powodu, bo rzeczywiście auto budzi same ciepłe uczucia. Może z drobnymi wyjątkami, ale o tym za chwilę. Kolejne generacje Passata pojawiały się w latach:

1. Generacja (B1) – 1973
2. Generacja (B2) – 1981
3. Generacja (B3) – 1988
4. Generacja (B4) – 1993
5. Generacja (B5) – 1996
6. Generacja (B6) – 2005
7. Generacja (B7) – 2010
8. Generacja (B8) – 2014

Modelem, który trafił na przełomowy okres w historii motoryzacji, był Passat B6 i to właśnie temu samochodowi przyjrzymy się dokładnie. Stylistyka auta w porównaniu do poprzednich generacji poprawiła się, znacznie więcej mamy agresywnych linii w nadwoziu, które przestało przywodzić na myśl Opla Astrę. Stylowa atrapa chłodnicy dopełnia wrażenia, że średnia klasa samochodu to nieco zbyt niskie progi dla Paska B6. Wersje wyposażeniowe dla tego modelu to Trendline (wersja podstawowa), Comfortline (rozszerzona), Highline (wersja ekskluzywna o desce rozdzielczej wykończonej drewnem) oraz Sportline (obniżone, twardsze zawieszenie [15 mm], sportowa kierownica i fotele).

Samochód Passat B6 Passat B6



Passat 1.9 TDI oraz Passat 2.0 TDI.


Najciekawszym jednak w Passacie jest silnik. Jak już wspomniałem, czas Passata B6 przypadł na okres wielkich zmian w motoryzacji szczególnie w silnikach samozapłonowych wysokoprężnych diesla. Ponieważ w tym samym czasie co premiera B6, premierę miała norma emisji spalin EURO 4. Spowodowało to konieczność weryfikacji osiągów i emisji poszczególnych silników i ewentualnej reedycji tych, które swoich zadań spełniać już nie mogły. Stąd też w Passacie B6 znajdziemy zarówno silniki wysokoprężne zasilane za pomocą układu Common Rail, jak i pompowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacze, mimo swojej wyjątkowej żywotności, osiągów i skuteczności pracy nie spełniały norm ekologicznych. Poza tym pojawiając się w dwóch wersjach, udało im się podbić mnóstwo serc na całym świecie – jednostką 1.9 TDi wszystkich użytkowników, którzy cenili sobie niskie spalanie, dobre osiągi, niskie koszta eksploatacji i naprawy oraz bezobsługową eksploatację. Jednostka 2.0 TDi zdobyła serca wszystkich mechaników na świecie ceniących sobie kontakt z klientem, ponieważ pozwalała na częste i generujące zyski spotkania z użytkownikiem takiego silnika. Bardzo chciałoby się powiedzieć, że 2.0 na pompowtryskiwaczach było dopracowane i skuteczne w pracy. Niestety, jeśli nie chcemy skłamać, nie możemy pokusić się o podobną opinię. Rozwiązaniem było, czy raczej miało być, wprowadzenie jako układu zasilania silnika systemu zasobnikowego zasilania Common Rail.


Dostępne w Passacie (B6) jednostki napędowe Diesla (silniki Passat B6):

  • 1.6 TDI 16V (CR) 1598 cm³ o mocy 105 KM;
  • 1.9 TDI (PD) – 1896 cm³ o mocy 105 KM; skrzynia biegów M5;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 110 KM;
  • 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 136 KM;
  • 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
  • 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 140 KM od lutego 2008,skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion) /A6-(DSG)
  • 2.0 TDI Blue TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 143 KM wersja Euro 6,od stycznia 2009, z katalizatorem SCR
  • 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 170 KM;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 170 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)



(PD – Pumpe Duse, CR – Common Rail)

O ile w 1.9 jedynym problemem w eksploatacji było okresowe dolewanie oleju i wymiany uszczelniaczy, które z czasem parcieją, tak w naprędce przygotowany 2.0 wymagał bardzo wnikliwej uwagi podczas eksploatacji, ponieważ najmniejsza usterka, niezdiagnozowana i nienaprawiona powodowała cały łańcuch następnych problemów. Wykorzystanie Common Rail zmniejszyła ilość możliwych uszkodzeń, na przykład wyeliminowano:
- pękanie głowic w okolicach 1, 2 i 3 cylindra,
- wyrabianie się gniazd pompowtryskiwaczy (8V) i wybijanie przylgni gniazd (16V) poprzez zastosowanie innego typu zasilania (wtryskiwacze zamiast pompowtryskiwaczy)
- uszkodzenia wałka rozrządu (ponieważ zrezygnowano z niego w konstrukcji – w Common Rail nie był potrzebny, jego zdaniem, generowania ciśnienia, zajęła się pompa wysokiego ciśnienia CR).

Common Rail, jako remedium.


Jednak wciąż nie jest to system idealny. Raczkujący jeszcze wśród samochodów VAG Common Rail, w porównaniu z włoskim konkurentem, nie dawał sobie rady na poziomie, jaki prezentował Fiat. CR to układ delikatny, którego uszkodzenie ciągnie za sobą znaczne koszty. CR narażony jest na zanieczyszczenia obecne w paliwie znacznie bardziej niż pompowtryskiwacze. Obiegowa opinia krążąca na temat możliwości wykorzystania paliw alternatywnych w „starych dieslach” nie jest bynajmniej znikąd. Rzeczywiście, mimo że to wbrew prawu, pompowtryski pracowały na oleju rzepakowym nie gorzej, niż na oczyszczonym oleju napędowym. Rudolf Diesel najprawdopodobniej z sentymentem patrzyłby na podobne próby – jako że sam stosował jako paliwo do swojego silnika olej arachidowy. W przypadku podobnej próby z układem Common Rail najprawdopodobniej nie udałoby się przejechać nawet kilku kilometrów. CR jest delikatny, to fakt, ale jednocześnie charakteryzuje się dobrymi osiągami, cichą pracą silnika i co najważniejsze, spełnia normy Euro, bez których niestety, ale nie udałoby się dopuścić samochodu do ruchu.

Regeneracja pompowtryskiwaczy Passat B6


Wszystkim posiadaczom B6 w wersji 2.0 TDi, bez względu czy zasilane pompowtryskiwaczami, czy Common Rail, chciałbym poprawić humor. Mimo że, decyzja o wyborze tej jednostki podyktowana jest chyba miłością do ekstremalnych przeżyć i niemniej ekstremalnych napraw, to jednak można koszt podobnych napraw nieco zmniejszyć. Zarówno pompowtryskiwacze, jak i wtryskiwacze Common Rail należą do grupy podzespołów poddających się regeneracji. Jest to technika odtwórcza, która pozwala na przywrócenie fabrycznych osiągów układu zasilania. Warto jednak podczas wyboru zakładu zajmującego się regeneracją wybrać odpowiedzialnie i zdecydować się na regenerację w profesjonalnym zakładzie zajmującym się regeneracją takich elementów układu zasilania jak pompy wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze i pompowtryskiwacze. Wybierając autoryzowany serwis regeneracji, wybierzemy:
- naprawę na oryginalnych częściach i podzespołach,
- badania na profesjonalnym sprzęcie,
- gwarancję jakości na piśmie, na 12 miesięcy, bez limitu przejechanych kilometrów.

Warto również zaznaczyć, że Passat B6 z silnikami BKP, BMA, BWV, BVE, BMR oraz BUZ kwalifikował się do volkswagenowskiej akcji serwisowej 23H9, czyli wymiany pompowtrysków.

Skoro znalazłeś naszą stronę, czy nie szukałeś przypadkiem:
- wymiana pompowtryskiwaczy passat b6 akcja serwisowa
- pompowtryski passat b6 2.0 tdi cena
- wymiana pompowtryskiwaczy 2.0 tdi
- pompowtryski passat b6 1.9 tdi
- pompowtryski passat b6 2.0 tdi 170km
- pompowtryskiwacze passat b6 siemens

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompowtryski

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów